כסף וצרכנות

הציבור התבקש להקפיד על שטיפת ידיים - מחיר הסבון עלה ב-30%

המועצה לצרכנות השוותה את מחיריהם באמצע יוני של מוצרי טואלטיקה והיגיינה לעומת אמצע מרץ ומצאה עליה של כ-5% בממוצע. מנכ"ל המועצה: "האספקה תקינה והישראלים חזרו לקנות בארץ - זו הזדמנות להוריד מחירים"
איתי פת-יה | 
מוצרי טואלטיקה (צילום pexels)
בצל משבר הקורונה, בשלושת החודשים האחרונים עלו מחירים מוצרי הטואלטיקה וההיגיינה בכמעט 5% בממוצע, ומחיריהם של חלקם אף עלו בשליש – כך עולה מנתונים שמפרסמת המועצה הישראלית לצרכנות.
במועצה ובמשרד הכלכלה הרכיבו סל בן 100 מוצרי טואלטיקה והיגיינה ובאמצעות אתר פרייסז ערכו השוואה בין מחיריהם ב-14.3 לעומת אלה ב-14.6. מהבדיקה נמצא כי מחיר סל זה עלה בממוצע ב-4.8%. בסל נכללו בין השאר מטליות לחות, טישו, סבון נוזלי, שמפו לשיער, כפפות לטקס, תרסיס מנקה ומחטא ואלכוג'ל.
הפער הגדול ביותר אותר במחירי אריזת 50 יחידות של מטיליות לחות "סאנדיי", שעלו ב-60% מ5.1 שקלים באמצע מרץ, ל-8.2 שקלים באמצע יוני. פער של כ-30% נמצא בין השאר במחירי כפפות לטקס "הנמל" במידה אקסטרה לארג' (100 יחידות), טישו דו-שכבתי של לייף (5X100 יח') וסבון נוזלי לידיים קלין דיי פרש לייף (3X500 מ"ל).
 
קראו עוד ב-ice
מנכ"ל המועצה לצרכנות, עופר מרום, הגיב לממצאים: "אני חושב שבעלי החנויות נוקטים בפעולה ההפוכה. הרי למעשה שרשרת האספקה לסוחרים עובדת כתקנה. הציבור הישראלי חוזר לקנות בארץ, כבר לא נוסעים לחו"ל, לא יכולים לעבור בדיוטי פרי ולקנות תמרוקים בהנחה. זו הזדמנות נהדרת לאותן רשתות שרוצות לרכוש את האמון של הצרכנים להוריד מחירים דווקא ולעבוד על מתח מחירים נמוך, אבל מה שאנחנו רואים בשטח זה מחירים שקפצו בעשרות ומאות אחוזים".
"אנחנו מצפים משר הכלכלה החדש שיירתם גם כן לסיפור החברתי הזה. לא יעלה על הדעת שהקורונה לא מאחורינו. ההורים נדרשים לשלוח את הילדים עם האלקוג'ל והמסיכות ולראות מחירים מופקעים - זה לא יעלה על הדעת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה