כסף וצרכנות

הישראלים פתחו את הארנק, והוציאו בשבוע יותר ממיליארד שקל באשראי

היקף השימוש בכרטיסי אשראי אמנם עדיין נמוך בכ-10% מהמצב בשגרה, אבל גבוה יותר בשבוע החולף מאשר בזה שלפניו. בין הענפים המציגים שיפור: מסעדות ותיירות
רועי בהריר-פרל | 
רכישות באשראי (צילום freepik)
השגרה עוד רחוקה, במיוחד נוכח הזינוק האחרון בתחלואה, אבל נראה כי לפחות בכל הנוגע לשימוש בכרטיסי אשראי חלה התקדמות מסוימת לעברה:  נתוני בנק ישראל מצביעים כי במהלך השבוע חלה עלייה בהיקף השימוש לעומת השבוע שלפניו. על פי בנק ישראל, בשבוע האחרון עמד היקף השימוש בכרטיסי אשראי היומי על 1.03 מיליארד שקל בממוצע - נמוך ב-11% בהשוואה לתקופת טרום המשבר, אבל גבוה, כאמור, מהנתון בשבוע שלפניו, שהיה נמוך ב-16% לשבוע המקביל אשתקד.
ענף המסעדות, לדוגמה, עדיין מציג נתונים רחוקים מאוד ממצבו בשגרה, אבל נראה כי מצבו משתפר בהדרגה: בשבע האחרון היקף השימוש בכרטיסי אשראי במסעדות היה נמוך ב-13% ביחס לשגרה, בעוד שבשבוע שלפניו הוא היה נמוך ב-18% בהשוואה לימים שלפני המשבר. מדובר בשיפור עצום מימי הסגר, אז היקף השימוש בכרטיסי אשראי המסעדות היה נמוך ב-70% מהמצב בשגרה, אבל עדיין, ברור שהסיטואציה רחוקה מלהיות אופטימאלית.
גם מצבו של ענף התיירות, מטבע הדברים בכי רע, אם כי אפילו שם נרשם שיפור קל ביחס לנתונים מהשבוע שעבר: היקף השימוש בכרטיסי אשראי היו נמוכים בשבוע האחרון ב-59% ביחס לשגרה, לעומת 62% בשבוע שעבר. לעומת זאת, בענפי הביגוד, מוצרי החשמל והריהוט, בהם נרשמה עלייה בביקושים מאז תחילת המשבר, המצב עדיין מצוין - ואף משתפר: השבוע הגיע היקף השימוש בכרטיסי אשראי לצרכים אלה לרמה גבוהה ב-15% ביחס לשגרה, לאחר שבשבוע שלפניו היקף הרכישות היה גבוה ב-12% בהשוואה לימים נטולי קורונה. קשה לקבוע האם מדובר במגמה שצפויה להימשך, שכן המצב תלוי בהתפשטות המגפה ובתגובת הממשלה לכך. במקרה של סגר כללי, הכל, כמובן, עשוי להתהפך בחזרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה