צרכנות

סוף לתופעת המנויים ה"רדומים"? היוזמה שתאפשר לעבור חברת אינטרנט, בלי לשלם פעמיים

יוזמה של שר התקשורת תאפשר ניוד בין ספקי האינטרנט כשהניתוק מהישן יתבצע אוטומטית. כדי לעודד תחרות, המשרד ידרג מדי חצי שנה את חברות התקשורת והשירות שהן מעניקות
שרון טל | 
יועז הנדל (צילום פייסבוק/יועז הנדל, freepik)
מי מהצרכנים אינו מכיר את ההתלבטות לאיזו חברת אינטרנט לעבור, מי תספק הגלישה המהירה ביותר, ולא פחות חשוב – אצל מי אין ניתוקים חוזרים ונשנים. ההתלבטות הזו מובילה אותנו פעמים רבות לעבור בין חברות תקשורת ואינטרנט שונות, כשהתהליך מייגע ודורש מאיתנו כל פעם מחדש להתחבר לאחרת, ולהתנתק מהקודמת. במקרים בהם איננו עושים זאת, אנו מחויבים בעשרות ואף מאות שקלים מדי חודש ללא ידיעתנו. בקרוב, זה עתיד להשתנות.
שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל הורה לייצר פתרון שיבטל את הצורך בהתנתקות מספק האינטרנט הקודם בעת התניידות לספק אחר, וללא מעורבות הלקוח, בדומה להתניידות כיום בין חברות סלולר. בכוונת משרד התקשורת לפנות למפעילות בעניין ולפעול כדי שיפסיקו לחייב מנוי שאינו עושה שימוש בשירות, ויאפשר להם ליצור עמם קשר ולחדול את הגבייה מהלקוחות ה"רדומים" שברשותם. לאחר השלב הזה, יצא לפועל השלב השני במסגרתו הניתוק יתבצע באופן אוטומטי. "המצב כיום פוגע ישירות בכיס של הצרכנים. אנחנו נפעל לכך שהתחברות לספק חדש תביא באופן אוטומטי לניתוק מהספק הקודם", אמר בעניין שר התקשורת יועז הנדל.
עוד במסגרת היוזמה של השר הנדל, משרד התקשורת יפרסם מדד מצוינות מדי חצי שנה, כזה שידרג את חברות התקשורת באיכות השירות שהן מעניקות לצרכנים. במשרד התקשורת מסבירים כי הכוונה היא לייצר שקיפות בשירות שמעניקות החברות לציבור באופן שישקף את רמת השירות של החברות במגוון פרמטרים, כגון: איכות גלישה, זמני מענה במוקדים הטכניים, קצב טיפול בתקלות, ומתן שירותים כגון החזרת ציוד קצה וכיוב'. לדברי המשרד, זהו כלי שיבטיח את השירות הטוב ביותר לצרכן ויעודד תחרות. השר הנדל אמר בהקשר זה: "אנחנו מתכוונים לזה שהמהפכה תביא לצרכנות הוגנת. הצרכן יקבל מידע על מהירות הגלישה המסופקת בחברות לפי אזורים, זמני המתנה ממוצעים למוקדי שירות ולטכנאים, איזה חברה מאפשרת להחזיר ציוד בחינם ועוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה