כסף וצרכנות

שמיים פתוחים? יוון תגביל את כמות הנוסעים מישראל ותחייב בדיקות קורונה

תיירים ישראלים לא יחויבו בבידוד, אך יוכלו לבקר רק במספר יעדים מוגדרים שייקבעו על ידי ממשלת יוון – כך סוכם בין שתי הממשלות

מערכת אייס | 
יוון (צילום visit greece)
600 בני אדם מישראל יוכלו להמריא ליוון בכל שבוע לארבעה יעדים ביוון - כך סוכם היום (חמישי) בפגישה בין שר החוץ גבי אשכנזי למקבילו היווני, ניקוס דנדיאס. הישראלים שיטוסו יהיו חייבים בבדיקת קורונה טרם העלייה על המטוס, ובדיקה שנייה לאחר הירידה ממנו. עד קבלת תוצאות הבדיקה השנייה יהיו חייבים בבידוד ביוון. 
המתווה ייכנס לתוקף בשבוע הבא, וישראלים יוכלו לבקר בסלוניקי, אתונה, כרתים וקורפו. שר החוץ אשכנזי ושר החוץ היווני דנדיאס, סיכמו כי תיירים ישראלים לא יחויבו בבידוד בעת נחיתתם ביוון לאחר קבלת תוצאות בדיקות הקורונה. דנדיאס צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
הכנסת ישראלים לאזורים תחומים בלבד בשטחה של יוון מהווה החרגה של איסור האיחוד האירופי על כניסת אזרחים ממדינות "אדומות", אשר ישראל נמנית ביניהן, בהן התחלואה מוגדרת כגבוהה מאוד.
בעוד שלושה ימים יגיע תאריך היעד שהציבה ישראל לחידוש הטיסות, ועדיין התמונה לא בהירה או ודאית. מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, הציג הבוקר במהלך דיון בוועדת הכלכלה את המאמצים שנעשים במשרדי הממשלה כדי לאפשר לציבור לטוס ולנפוש וכדי להשיב את חברות התעופה לפעילות מסחרית לאחר חצי שנה של תעופה מינימלית. "אתמול הגשנו רשימה נוספת של מדינות שישראלים יכולים לחזור מהם ללא בידוד", אומר מלכה. "אנחנו פועלים לאפשר לאנשי עסקים לטוס ביתר קלות ולהניע את גלגלי כלכלה, ופועלים לאפשר הבאה ויציאה של תיירים בקפסולות ומקווים לעמוד בזה לקראת השבוע הבא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה