כסף וצרכנות

נשארים בארץ: 10 היעדים הפופולריים ביותר לנופש בתקופת החגים

משבר הקורונה קרקע את הציבור הישראלי לארץ הקודש הן בחודשי הקיץ והן בתקופת החגים. איפה הישראלים מעדיפים לבלות את החופשה שלהם? Booking חושף את הרגלי התיירות שלנו

ניר קומם |  1
חופשה תחת מגבלות (צילום unsplash, freepik)
עם השתת מגבלות התנועה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בחודש מרץ האחרון, ענף התיירות נסגר כמעט כליל והישראלים חובבי הנופש נשארו בבתיהם. הציבור הישראלי, שנהר באוגוסט 2019 לחופשות ברחבי העולם, עם 1.2 מיליון ישראלים שעזבו את שערי הארץ דרך נתב"ג, נאלץ למצוא בחודשים האחרונים חלופות מקומיות לחופשה המשפחתית השנתית. ענקית התיירות Booking חושפת נתונים ומגלה על נטיות לב הציבור בכל הנוגע לחופשותיו.
באופן גלובלי וללא ייחודיות לישראל, נתוני Booking.com מראים כי יש ביקוש גבוה ליעדים מקומיים בקרב מטיילים ברחבי העולם, שתופס נפח של 51 אחוזים מרשימות המועדפים (wish list) שנרשמו באתר החברה. מדובר בקפיצה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, בה אתרים מקומיים היוו רק 33% מרשימת האתרים המבוקשים. יתרה מכך, על פי נתוני העבר, באופן גלובלי נתוני הזמנות חופשה מקומיות תפסו נתח של 45% מסך ההזמנות שמבוצעות באתר Booking.com אבל לאחרונה נרשמה עליה אדירה – נתח הזמנות החופשות המקומיות הגיע לכמעט 70% מסך כל ההזמנות שבבוצעות באתר.
באשר לישראלים, על פי נתוני Booking.com, היעד המוביל לחופשה הוא, כצפוי, אילת. במקום השני, העיר תל אביב. במקום השלישי, ירושלים, אשר השקיעה לאורך אוגוסט מיליוני שקלים במצטבר בקמפיין "ירושלים – הכי חו"ל בארץ", שנועד להגביר את התיירות לעיר. טבריה אמנם במקום הרביעי, אך מדווחת על תפוסה יחסית ריקה בשל אובדן התיירות הדתית לחופי הכנרת ולנהר הירדן. במקום החמישי, מלונות ים המלח ואזור עין בוקק, שמגלים כי חום יולי-אוגוסט לא הרחיק את הישראלים מהאזור המדברי. בסוף הרשימה הפותחת – חיפה, נתניה והרצליה.
בנוגע לסוגי האירוח המובילים בחודשי הקיץ, הישראלים העדיפו להעביר את החופשה במלון, כפיצוי על תקופת הסגר הארוכה בבתיהם. במקום השני – חופשה בדירה. במקום השלישי והרביעי בחרו הישראלים בחופשה באכסניה ובהוסטל, ובמקום החמישי – במלון דירות. בסוף הרשימה – בתי הארחה.
אתר Booking מפרסם גם את העדפות הישראלים לחופשת החגים הקרובה: המקומות הראשונים בטבלת הקיץ תקפים גם לחגים – אילת במקום הראשון, תל אביב במקום השני וירושלים במקום השלישי. במקום הרביעי – עם ההתקררות הצפויה במזג האוויר, איזור ים המלח ועין בוקק. במקום החמישי – טבריה. מצפה רמון נכנס לרשימה במקום השישי. במקום השביעי – ובתקווה שייפתחו שערי הגבול – מסתבר שישראלים רבים הזמינו חופשה בטאבה, סיני. במקום השמיני ברשימת ההזמנות – נתניה. סוגרים את העשירייה הפותחת – ראש פינה ואזור שדה בוקר.
על פי נתוני Booking.com, סוג מקומות האירוח המוביל בקרב הישראלים בתקופת החגים הקרובה, אשר נספרת בין ה-15.9-20.10, הוא חופשה במלון. מיד לאחר מכן דירה ואכסניה, ובתחתית הרשימה – חופשה בגסט האוס וחופשה בבתי דירות.

.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נחשולים בסבבה (ל"ת)
    חן 09/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור