כסף וצרכנות

הנה אני בא: 'אגד תיקתק' מגיע לירושלים

אחרי הרכבת הקלה, מגיעה בשורה חדשה לתחבורה העירונית בירושלים: הכנסת שירותי 'אגד תיקתק'. השירות, שכבר פועל בחיפה, עולה לעיר הקודש ומציע פתרון חדשני להתניידות בעיר

ניר קומם | 
אגד תיקתק (צילום יחצ)
התחבורה בירושלים מתפתחת: בעיר הבירה מאמצים את הקונספט שפועל בחיפה בחודשים האחרונים, ומייבאים את שירות 'אגד תיקתק' לעיר. השירות הוא פרי פיתוחה של חברת VIA, אשר מספקת פתרונות תוכנה לתחבורה חכמה הכוללים שירות קריאת הסעה ונסיעות משותפות בזמן אמת בעשרות ערים גדולות ברחבי העולם.
השירות החדש יתחיל לפעול מחר (שלישי), ויאפשר לתושבי הבירה לנוע ברחבי העיר במיניבוסים שיתופיים חדישים, בהזמנה אישית, תוך חישוב המסלול היעיל ביותר המחבר בין תחנות האיסוף ליעדים. הזמנת השירות תתבצע בלחיצת כפתור דרך אפליקציית אגד. מזמין השירות יזין את היעד אליו הוא רוצה להגיע והאפליקציה, באמצעות האלגוריתם הייחודי אשר פותח בידי חברת VIA, תייצר עבורו את המסלול השיתופי המהיר ביותר. תושבי ירושלים אף ייהנו משירות "הזמנה עתידית" אשר יאפשר להזמין את רכבי השירות מראש לשעה ספציפית בה הרכב יאספם.
בשלב ראשון יפעלו בעיר 50 מיניבוסים ועלות הנסיעה תהא בין 10 ל-15 ש"ח, בהתאם לשעות העומס. קיימת הנחה של 50 אחוזים מעלות הנסיעה לאזרחים ותיקים. השירות יפעל בימים א' עד ה', בין השעות 6:00 ל-21:00. בהתאם להצלחתו, יתרחב שטח פעילות השירות לכל רחבי העיר כמו גם שעות הפעילות בהן הוא פועל.
שרת התחבורה, מירי רגב, בירכה על הפרויקט: ״שירות אגד תיקתק הוא בשורה גדולה לתושבי ירושלים שזוכים לשירות פרימיום בדומה לזה שפועל כבר בתל אביב ובחיפה. אני רואה את קידום התחבורה הציבורית החכמה והמזמינה כמשימה מרכזית של משרד התחבורה בראשותי. עם סיום ההשקה הראשונית של השירות נבחן את ביצועיו ונסיק את התובנות הנדרשות להמשך הפעלת השירות בירושלים ובערים נוספות״.
זו התרגשות גדולה להכניס את אחת הערים החשובות בעולם אל העידן הבא של התחבורה הציבורית", הגיב מנכ"ל אגד, אבי פרידמן. "'אגד תיקתק' צפוי לשנות את פני התחבורה הציבורית בעיר ולהעניק שירות תחבורה ציבורי מהיר, נוח ומותאם אישית בעלות כספית נמוכה. כולנו תקווה כי במרוצת הזמן השירות יגדל ויתרחב ואף יסייע להפחתת עומסי התנועה בעיר דרך צמצום השימוש ברכב הפרטי".
"אנחנו גאים על שיתוף הפעולה עם חברת אגד, בהשקת מערכת ההפעלה של הדור הבא של התחבורה הציבורית", מסר אורן שובל, מייסד שותף ומנהל מרכז הפיתוח של Via. "תחבורה ציבורית יעילה ונוחה לשימוש היא מרכיב מרכזי במרקם החיים היומיומי של כולנו, על אחת כמה וכמה בתקופה מאתגרת זו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה