כסף וצרכנות

חוזרים לתקליטים: המהפך שעברה תעשיית המוסיקה האמריקנית בסגר

מכירות התקליטים עברו את מכירות הדיסקים לראשונה מאז 1986, כתוצאה מירידה של כ-50% במכירות הדיסקים בסגר, ופגיעה נמוכה ביותר במכירות התקליטים 
רועי בהריר-פרל | 
תקליטים (צילום pixabay)
על פי נתוני התאחדות תעשיית ההקלטות בארצות הברית (RIAA), במהלך המחצית הראשונה של 2020 נמכרו יותר תקליטים (וינילים) מאשר דיסקים - זאת, לראשונה מאז שנת 1986. מדובר בהוכחה ניצחת לכך שטרנד החזרה לווינילים שהחל לפרוח בתחילת שנות האלפיים הוא כנראה לא בדיוק טרנד אלא שינוי אמיתי - כלומר, התקליט באמת התקמבק, ולא רק כגימיק.
תעשיית התקליטים חווה צמיחה איטית אך עקבית לאורך העשור האחרון - מה שלא בא לידי ביטוי רק ברכישת יותר תקליטים על ידי יותר קהלים, ביניהם צעירים במיוחד, אלא גם בחזרתן של חברות ענק - למשל, סוני - להדפסת תקליטים במפעלים שהעלו אבק בשנות התשעים, בהרחבת הייצור של פטיפונים מעוצבים ובשיח ער על תקליטים ברשתות החברתיות. 
כפי שעולה מהנתונים בדו"ח, במחצית הראשונה של 2020 הגיעו ההכנסות ממכירות תקליטים בארצות הברית ל-232 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 129 מיליון דולר בלבד ממכירות דיסקים. עם זאת, יש לציין כי מכירות התקליטים, כשלעצמן, לא חווה עלייה משמעותית במיוחד בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אז עמדו ההכנסות מהן על 224 מיליון דולר. הפער, אם כן, נובע בעיקר  מהיחלשות דרמטית של מכירות הדיסקים במחצית הראשונה של 2020 לעומת המחצית הראשונה של 2019, אז ההכנסות מהן עמדו על 247 מיליון דולר - כלומר, מדובר בצניחה של כמעט 50% במכירות.
מטבע הדברים, אחת הסיבות המרכזיות להיחלשות שוק הדיסקים היא הסגרים שהוטלו בארצות הברית בעקבות התפשטות הקורונה. למעשה, כל שוק המוזיקה ה"פיזית" נפגע מכך מאוד בתקופה הנדונה, כשבמקביל חל זינוק דרמתי בהכנסות ממוזיקה בפורמט דיגיטלי, לרבות שירותי הסטרימינג למיניהם.
כדי להעמיד דברים בפרופורציה, הדו"ח מדגיש כי שוק התקליטים מהווה כיום 62% משוק המוזיקה בפורמט פיזי בארצות הברית, אולם ביחס לשוק המוזיקה הכללי (כולל מוזיקה בפורמט דיגיטאלי), הנתח שלו אזוטרי למדי וההכנסות ממנו הן בשיעור של 4% בלבד מההכנסות של שוק המוזיקה הכללי. לשם השוואה, שיעור ההכנסות מתעשיית המוזיקה בסטרימינג, שכוללת בין השאר את ספוטיפיי ואת אפל מיוזיק, הוא 72%. בשורה התחתונה, פורמטים פיזיים של מוזיקה עדיין נמצאים בירידה מתמדת, למרות ההישג האחרון, והמרשים למדי, של הוויניל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה