כסף וצרכנות

שתי ישראליות, עסקת זהב אחת: Via רוכשת את Fleetonomy

חברת שירותי ההסעות שפועלת ב-20 מדינות בעולם מצטיידת בטכנולוגיה החדשנית לניהול ציי רכב שפיתח הסטארט-אפ המקומי. על הכוונת, כפי הנראה: ענפי הלוגיסטיקה והמשלוחים. שווי העסקה: עשרות מיליוני דולרים
רועי בהריר-פרל | 
באבל דן (צילום פייסבוק)
דאבל כחול-לבן: חברת שירותי התחבורה הישראלית Via, שפיתחה ומפעילה טכנולוגיה לאיסוף ולפיזור חכם של נוסעים במחיר אטרקטיבי, רכשה את חברת ההזנק Fleetonomy, המקומית גם כן, בעלת פלטפורמה חכמה לניהול ציים של כלי רכב. פליטונומי, על פי הדיווחים, נמכרה ל-ויה תמורת כמה עשרות מיליוני דולרים, חלקם במניות.
מערך ההסעות של ויה מבוסס על אלגוריתם מתוחכם שהותקן באפליקציה שבאמצעותה ניתן להזמין נסיעה ליעד מסוים, יחד עם אנשים אחרים שהזמינו נסיעה לאותו כיוון. משך ההמתנה הממוצע להסעה הוא כעשר דקות בלבד וזמן הנסיעה ארוך רק במעט מזה של נסיעה במונית. ויה פעילה כיום ב-70 ערים ב-20 מדינות בעולם. בישראל, מפעילת הטכנולוגיה שלה היא "באבל דן".
הרכישה של פליטונומי תאפשר ל-ויה, שהוקמה ב-2012 על ידי דניאל רמות ואורן שובל ושוויה מוערך כיום ב-2.25 מיליארד דולר (לאחר סבב גיוסים מוצלח שהניב לה 400 מיליון דולר), תאפשר לה לתפעל באופן יעיל ואפקטיבי יותר את ציי הרכבים ובעיקר להתרחב - למשל, אל ענפי המשלוחים והלוגיסטיקה.
מבחינתה של פליטונומי, שהוקמה ב-2016 על ידי ליאור גרנשטיין וישראל דואניס ומאז גייסה 4.5 מיליון דולר והטמיעה את הטכנולוגיה שלה בלקוחות על כמו יגואר-לנד רובר (בשירות Havn לניהול ציי רכב) ואאודי (בשירות ההסעות האוטונומיות של החברה בגרמניה, Bits), מדובר ללא ספק בהצלחה מסחררת.
תגיות Fleetonomy | Via | באבל דן
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה