כסף וצרכנות

במחיר מסובסד: הנחה של 50% ברכישת קנאביס רפואי עד סוף השנה

משרד הבריאות יצא בפיילוט לסבסוד מוצרי קנאביס רפואי עד סוף 2020. זאת, הודות לשיתוף פעולה עם מספר רב של חברות בשוק הקנאביס הרפואי בישראל. כמה זה יעלה לצרכנים? 
שרון טל | 
קנאביס (צילום freepik)
משרד הבריאות הודיע על פיילוט מהיום (א') ועד סוף השנה, שיעניק למטופלי הקנאביס הרפואי הנחה של 50% עד סוף השנה ברכישת מוצרי קנאביס רפואי ממגוון חברות בשוק הקנאביס הרפואי בישראל. 
כחלק מהפיילוט, מספר רב של חברות בשוק הקנביס הרפואי בישראל יציעו מוצריהן במחירים מוזלים של 140 שקל לעשרה גרם למבוגרים, ו-100 שקל לעשרה גרם למטופלים  צעירים (עד גיל 21). יש לציין כי מדובר בצרכנים הזכאים לקנאביס רפואי מבחינה רפואית ולא צרכנים שבשגרה.
החברות המשתתפות בפיילוט יוכלו לייצא את מוצריהן לרחבי העולם תחת המודל "עניי עירך קודמים" – הבטחת היצע לשוק המקומי ומחירים מוזלים. החברות המשתתפות בפיילוט הן: קאנדוק, פנאקסיה, בטר/החברה החקלאית, יוניבו, BOL, טוגדר פארמה, תיקון עולם, שיח ומדיקיין.
פנאקסיה, יצרנית מוצרי הקנאביס הרפואי הגדולה בישראל שתשווק גם היא את המוצרים בעלות המוזלת, הודיעה כי תגיש בימים הקרובים בקשה רשמית לקבלת היתר ייצוא. עוד הודיעה החברה כי היא נערכת לייצוא מסחרי ראשון של מוצרי קנאביס רפואי לגרמניה עד סוף השנה, בכפוף לקבלת היתר הייצוא וכן היתר שיווק בגרמניה. היתר הייצוא, לכשיתקבל על ידי משרד הבריאות, והתחלת מכירות מסחריות בגרמניה ובשווקים נוספים במחירי שוק המקובלים בשווקים אלה, מאפשרים את סבסוד המוצרים לקהל המטופלים בישראל. נמסר מהחברה. 
ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה: "אנו מברכים את משרד הבריאות ואת סגן השר יואב קיש על צעד נוסף לקראת פתיחת שערי ישראל לייצוא קנאביס רפואי. מדובר בבשורה למשק הישראלי כולו, לחברות הפועלות בו ואף לציבור המטופלים בישראל שיזכה בעקבות כך לנגישות גבוהה יותר למוצרים איכותיים במחירים מסובסדים. היכולת לסבסד את מחיריהם של מוצרים נבחרים נובעת, בין היתר, מהרחבת פעילותנו לשווקים נוספים מחוץ לישראל והגדלת המכירות בהתאם. כיצרנית הקנאביס הגדולה בישראל, אנו תומכים בכל מהלך שמטרתו  לסייע ולהקל על המטופלים, וכך נעשה גם בהמשך".
אבינועם ספיר, מנכ"ל תיקון עולם-קנביט, מסר: "אנו מברכים על המהלך של סגן השר קיש, להפחתת המחירים והנגשת המוצרים למטופלים, שכן קנאביס רפואי הוא תרופה לכל דבר ועניין, אשר הוכח במחקרים כמשנה חיים. אין ספק, כי במסגרת המהלך הכולל לטובת המטופלים, המלווה בכניסה לפיילוט הייצוא של משרד הבריאות, ישנה הזדמנות גדולה למימוש הפוטנציאל הכלכלי האדיר בעסקאות בינלאומיות של הענף ושל התעשייה הישראלית, במיוחד בימי משבר אלה. במקביל, אנו ממשיכים בקריאתנו למשרד הבריאות להוביל מהלך גם בתחום הביטוחים הפרטיים (שב"ן), להכרה ומימון של קנאביס רפואי עבור אוכלוסיות רגישות, דוגמת הילדים האוטיסטים והאפילפטים, וזאת על מנת שניתן יהיה להמשיך לייצר עבורם שמנים ייחודיים בריכוז  גבוה".
שר הבריאות יולי אדלשטיין: "אחרי שצרכני הקנאביס הרפואי נאלצו לשלם סכומי עתק בשביל התרופה, אני שמח שהתחלנו בהליך הוזלת המוצר. עוד עבודה רבה נדרשת להנגיש ולהפחית את המחיר גם לאחר תקופת הפיילוט ונעשה זאת. אני מודה לסגן השר יואב קיש על עבודתו החשובה במהלך".
סגן שר הבריאות, חה"כ יואב קיש: "אני שמח לבשר על צעד משמעותי שיקל על ציבור המטופלים באופן מיידי בנושא המחיר שהוא הדחוף ביותר.מדובר במהלך נסיוני לשלשה חודשים שיספק הוזלת מחיר מיידית עם אספקת מלאי רציפה תוך פתיחת שוק הייצוא לחברות הקנביס במדינת ישראל. הצלחת המהלך וחובת ההוכחה תלויה ביצרנים. במידה והמלאים והמחירים הנמוכים ישמרו כך גם תישמר יכולת הייצוא לאחר הפיילוט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה