זכויות בקליק - המתחם למיצוי זכויות בעבודה

גויסתם לסבב שני של מילואים? ההסתדרות עושה לכם סדר בזכויות

רבים מאנשי ונשות המילואים נקראים בימים אלה לסבב שני של שירות מילואים. ההסתדרות התגייסה למענכם, ועושה לכם סדר עם מה שצריך וחשוב לדעת על הזכויות שלכם

בשיתוף ההסתדרות | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, דובר צהל)
  • החוק אוסר לפטר את מי שגויסו למילואים.
  • כל מי שגויס לשירות מילואים, זכאי לתגמול שיועבר באמצעות הביטוח הלאומי.
  • גם אם התגמול שקבלתם, גבוה מהשכר שלכם – הוא שלכם.

מאות אלפי ישראלים גויסו למילואים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר, חלקם עדיין משרתים, אחרים נקראים בימים אלו לסבב שני של שירות מילואים. אז ראשית חשוב להבהיר, החוק אוסר לפטר את מי שגויסו לשירות מילואים. תגמולים למי שגויסו בצווי 8 יועברו באמצעות המוסד לביטוח לאומי. באתר הביטוח הלאומי ניתן להתעדכן באשר לגובה התגמולים המגיע לכם.
 
@histadrut אתם/ן במילואים? צפו בסרטון כדי לדעת איך משלמים לכם את השכר💰 >>>> #מילואים#זכויותעובדים#שכר#משכורת#ההסתדרות #הביתשלהעובדותוהעובדים ♬ Funk It Up - Official Sound Studio

"גויסתם בצו 8 או בצו רגיל, על פי חוק אסור לפטר אתכם מכל סיבה שהיא אלא בהיתר מוועדת התעסוקה במשרד הביטחון", מבהירים בהסתדרות. "בנוסף אסור לפטר אתכם בגלל אורך השירות, תדירות השירות והשירות עצמו. שימו לב: אם שירתם במילואים למעלה מיומיים, אסור לפטר אתכם במהלך 30 בימים שלאחר מכן מכל סיבה שהיא – אלא אם ניתן לכך היתר מוועדת התעסוקה במשרד הביטחון. אם שירתם במילואים לפחות 60 יום בתקופה שבין ​7.10.2023 לבין 31.12.2024, אסור לפטר אתכם במשך 60 ימים מתום השירות – אלא באישור ועדת תעסוקה ב-30 הימים הראשונים לאחר השירות ולאחר מכן באישור ועדת פיקוח".
 
@histadrut גוייסתם למילואים בגלל המצב? צפו כדי שתדעו מה הזכויות שלכם #מילואים #זכויותעובדים #פיטורים #ההסתדרות ♬ Fang - Official Sound Studio
"מי שגויס בצו 8, יקבל על כך תגמול באמצעות המוסד לביטוח לאומי", מוסיפים בהסתדרות. "עובדים שכירים (במשרת סטודנט או חלקית או מלאה) או עובד יומי (במשרת סטודנט או חלקית או מלאה), שעבד לפחות 75 ימים ב-3 החודשים שלפני השירות – יקבלו את התגמול ישירות דרך המעסיק (אשר תובע את הביטוח הלאומי). עובד יומי שעבד פחות מ-75 ימים לפני השירות ועובד לפי שעות – יקבלו את התגמולים באמצעות הגשת תביעה לביטוח הלאומי על ידו העובד בעצמו (לפירוט מלא מומלץ להיעזר באתר הביטוח הלאומי). ומי לא זכאי לקבל תגמול מהביטוח הלאומי? שוטרים, סוהרים ואנשי משמר הכנסת, הם מקבלים את השכר ישירות ממשרד האוצר".
באשר לתגמולי המילואים, מחדדים בהסתדרות: "על פי החוק, גם אם תגמולים היו גבוהים מהשכר שלכם – הם שלכם. למעסיק מותר לנכות רק את החלק שלכם בתשלום מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות, וכן את החלק שלכם בהפרשות הפנסיה, ובקרן ההשתלמות (למי שיש). באתר הביטוח הלאומי, תוכלו לבדוק את גובה התגמולים שהעבירו למעסיק – ואז תוכלו להשוות לתלוש השכר שקיבלתם".

• • •

יש לכם שאלות נוספות? רוצים לדעת עוד על הזכויות שלכם? ניתן לפנות לאחד ממרחבי ההסתדרות הקרובים למקום עבודתכם – כפי שמפורט באתר או ליצור קשר עם "המוקד לכל עובד" בטלפון 2383*.
למתחם המלא למיצוי זכויות בעבודה לחצו כאן
המידע בכתבה ובסרטונים הוא מידע כללי, אינו מחייב ואינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ ו/או טיפול משפטי או מקצועי אחר.
 

(בשיתוף ההסתדרות)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה