כסף וצרכנות
בנק ישראל: עלייה של 26% בתלונות הציבור על הבנקים
נתוני הפיקוח על הבנקים העלו כי במחצית הראשונה של 2020 הוגשו כ-2,847 תלונות על הבנקים, לעומת 2,263 בתקופה המקבילה אשתקד. משבר הקורונה לפי הנתונים, החמיר את היחסים מול הבנקים
משבר הקורונה פגע במצבם הכלכלי של חלק גדול מן הישראלים. כשהמשק נכנס לסגר ומספר המובטלים טיפס למיליון, האזרחים שנקלעו לקשיים נאלצו לפנות לבנקים לסיוע מה שגם עורר לא מעט פעמים מחלוקות פיננסיות והוביל לתלונות של הציבור על התאגידים הבנקאיים.
הפיקוח על הבנקים מפרסם היום (ד') סקירה אודות הטיפול בתלונות הציבור במערכת הבנקאית וחברות כרטיסי האשראי בישראל, בדגש על משבר הקורונה שהוביל לקשיים רבים של לקוחות מול הבנקים. מהנתונים עולה כי בשנה האחרונה חלה עלייה של 26% בהיקף התלונות של הציבור על הבנקים. במחצית הראשונה של 2020 הוגשו 2,847 תלונות, לעומת 2,263 במחצית המקבילה ב-2019. כמו כן, חלה עלייה של 62% בהיקף הבקשות למידע שהגישו אזרחים, 1,747 במחצית ראשונה של 2020 מול 1,078 בתקופה המקבילה אשתקד.
מנתוני היחידה לשנת 2019 עולה כי התקבלו וטופלו בפיקוח על הבנקים כ-7,400 תלונות ובקשות למידע. מתוכן 2,550 בקשות מידע וכן 1,750 תלונות ציבור אשר טופלו ישירות על ידי הפיקוח (בשל ערעור הלקוח על התשובה שקיבל מנציב תלונות הציבור בתאגיד הבנקאי). מהנתונים עולה כי כ-30% קיבלו סעד בגין פניית הפיקוח על בנקים לתאגיד הבנקאי, כ-17 מהתלונות נמצאו מוצדקות, כ-6.8 מיליון שקל הוחזרו לפונים בגין תלונותיהם.
מסקירת הנתונים שהתקבלו בפיקוח אודות הטיפול בתלונות על ידי כלל נציבויות פניות הציבור בתאגידים הבנקאים לשנת 2019 עולה כי במסגרת זו טופלו כ-26,000 תלונות ו-10,000 בקשות שונות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.בנק ישראל בעד הבנקים ולא מטפל כראוי בתלונות מוצדקות (ל"ת)גל 10/2020/15הגב לתגובה זו0 0סגור