כסף וצרכנות

החוק המאפשר להגדיר ערים כ"איי תיירות", אושר בוועדת החוקה. טבריה תצורף?

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר הכריע נוסח החוק יאפשר הכרזה על ערים נוספות כאיי תיירות משרד הבריאות הגיש הסתייגויות אך הן נדחו. הכרזת קבינט הקורונה על "אי תיירות" תיכנס לתוקף לאחר 24 שעות כדי לאפשר היערכות לכלל הגורמים
כפיר אדר | 
יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר (צילום עדינה ולדמן, דוברות הכנסת)
ועדת החוקה אישרה היום (רביעי) פה אחד לקריאות 3-2 את "חוק איי תיירות", זאת על אף ההתנגדות מצד משרד הבריאות. כעת, תהיה הממשלה רשאית להכריז על אזורים נוספים כאיי תיירות וכמו כן יהיה על הממשלה לבחון הקלות לאטרקציות, עסקים ופעילויות נוספות באזורי איי התיירות ולשקול הקלות למי שיישא "אישור החלמה".
כמו כן, יהיה על הממשלה לקבוע פטורים מבדיקות בכניסה לאיי התיירות לתושבי האזור עם מוגבלות ולילדים בהתאם לסוגי מוגבלות והגילים שתקבע הממשלה; הכרזת קבינט הקורונה על "אי תיירות" תיכנס לתוקף לאחר 24 שעות כדי לאפשר היערכות לכלל הגורמים. משרד הבריאות הגיש הסתייגויות אך הן נדחו.
היו"ר, ח"כ יעקב אשר, קבע כי נוסח החוק יהיה כדלקמן: "רשאית הממשלה להכריז על העיר אילת או על אזור עין בוקק- חמי זוהר או על אזור אחר בישראל שהוא רשות מקומית נפרדת או אזור מבודד במועצה אזורית, כאזור תיירות מיוחד, אם התקיימו לגביו התנאים המפורטים ולאחר ששקלה את הפגיעה בזכויות כתוצאה מההכרזה".
בנוגע לאפשרות של ערים נוספות אמר: "אם זה לא יבוא לפחות בצורה המרוככת שדיברנו עליה כאשר יתברר לכם שיש אפשרות לערים נוספות, זו חקיקה פרסונלית, יש גבול להתעקשות שלכם, מה אנחנו לא מקצועיים? יושבים שלושה בחדר ויודעים טוב יותר מכולם? אנחנו הולכים בהיגיון ומרככים את הדברים, הסכמתי להצעה שהגיע גם ממשרד הבריאות שיהיה כתוב אילת וים המלח ותינתן אפשרות לחשוב. אנחנו כוועדת החוקה לא יכולים להיות לא שוויוניים. אני לא בא ומכתיב או משנה משהו אלא אומר שנקבל אם הממשלה לא תקבע ערים נוספות לאחר שזה נבדק. אתם יכולים להסתייג ואנחנו רוצים להעביר את החוק הזה".
היו"ר ח"כ אשר הגיב לטענתה לנושא חדש: "פרופ' גרוטו ואחרים היו פה בוועדה כשהנושא עלה כך שהוא לא נושא חדש. יש 300,000 מחלימים והכלי נורא חשוב. לא הייתה פעם אחת שמשרד הבריאות אמר שהכלי לא נכון, אלא רק דיבר על אופן היישום. אם אנחנו נמצאים בתיקון חוק הקורונה הגדול ומשרד הבריאות הבין שזה כלי נכון, אנחנו רק מבקשים שהוא יבוא לשימוש גם בדברים אחרים שהממשלה קובעת. אין פה נושא חדש ואני מציע לכם שוב לקרוא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה