כסף וצרכנות

הכוכבים שמרוויחים גם אחרי מותם: מי מוביל את הרשימה עם 48 מיליון דולר?

גם אחרי לכתם, ממשיכים הכוכבים להרוויח מדי שנה ממכירות שקשורות לרוב למותג שלהם שממשיך להתקיים בפני עצמו. השם החדש ברשימה הוא אגדת הכדורסל קובי בראיינט עם 20 מיליון דולר - והוא רק במקום השישי
יהודה לוינגר |  1
מרלין מונרו בראיינט (צילום רישיון חופשי ויקיפדיה)
מגזין "פורבס" פרסם בסוף השבוע האחרון את הרשימה השנתית של המרוויחים הגדולים גם אחרי מותם. השנה גם נכנסה דמותו של אגדת הכדורסל קובי בראיינט שמת בתחילת השנה בתאונת מסוק טראגית יחד עם בתו. בראיינט נכנס לרשימה היישר למקום השישי עם רווחים של 20 מיליון דולר ממכירת נייקי מוצרים על שמו, כמו גם עלייה חדה במכירות באוטוביוגרפיה שלו שנמכרה ב-300 אלף עותקים מאז מותו.
הרשימה השנתית של פורבס מתייחסת לרווחים לפי הכנסה ממס בין ה-1 באוקטובר 2019 ל-1 באוקטובר 2020, בעזרת נתונים של חברות המייצרות נתונים ממכירות, כמו: MRC Data - חברה שאוספת מידע באופן שבועי על מכירות מאלבומי מוזיקה ועוד. בפורבס גם נעזרים בראיונות עם גורמים בענף. יש לציין שבפורבס אינם מנכים מהרווחים שכר טרחה של מנהלים, עורכי דין, סוכנים וכדומה, אז הנתונים אינם הרווחים המדוייקים שמגיעים למשפחות או יורשי המתים.
בראש הרשימה מתייצב ענק הפופ מייקל ג'קסון שמאז מותו בשנת 2009 גרף 48 מיליון דולר. רווחיו מגיעים למרות הסרט עליו שנה שעברה שיצר שערורייה על קשריו של ג'קסון עם ילדים. רוב הכנסותיו מגיעות מחוזה לטווח ארוך עם סוני שממשיך להכניס ליורשיו.
אחריו ברשימה, הסופר תאודור סוס, או בשמו הידוע ד"ר סוס, שספריו שהפכו לתכניות טלוויזיה וסרטים, עדיין מכניסים רווחים על סך 33 מיליון דולר, וזאת למרות שהלך לעולמו ממחלת הסרטן כבר בשנת 1991.
במקום השלישי: המאייר צ'ארלס שולץ שהלך לעולמו מסרטן בשנת 2000. שולץ ידוע  בעיקר בסדרת הקומיקס "סנופי" עם רווחים של 32.5 מיליון דולר. במקום הרביעי: שחקן הגולף "המלך" ארנולד פאלמר שמת ממחלת לב בשנת 2016. פאלמר עם הכנסות של 25 מיליון דולר מאז מותו וזאת תודות למותג שלו עם החברה "אריזונה משקאות" שרשמה תה קר בטעם לימונדה על שמו.
החמישי הוא לא אחר מאשר "מלך" אחר והוא אלביס פרסלי שממשיך להכניס ממכירות מהמוזיאון הביתי שלו באחוזת "גרייסלנד" - גם 43 שנה אחרי מותו. פרסלי הרוויח 10 מיליון דולר וזאת עוד לאחר ירידה בגלל שהאחוזה הייתה סגורה חודשיים בגלל הקורונה.
השם "הטרי" ברשימה - במקום השישי - שעורר גם שיח מצד אוהדיו על השימוש בשמו, הוא אגדת הכדורסל קובי בראיינט עם 20 מיליון דולר, לאחריו: הראפר ג'וס וורלד עם 15 מיליון דולר, בוב מרלי עם 14 מיליון דולר, ג'ון לנון עם 13 מיליון דולר, ובמקום העשירי: פרינס עם 10 מיליון דולר השנה.
במקום ה-11: סולן להקת קווין לשעבר, פרדי מרקורי, שבעקבות הצלחת הסרט על הלהקה, הכניס גם הוא 9 מיליון דולר השנה. במקום ה-12 חבר להקת הביטלס, ג'ורג' האריסון, עם 8.5 מיליון דולר, ונועלת את הרשימה: כוכבת הקולנוע מרלין מונרו שדמותה עדיין מוצגת כמותג ברחבי העולם עם 8 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מייקל ג׳קסון לא מאז מותו אלא רק בשנה האחרונה (ל"ת)
    תומר 11/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור