כסף וצרכנות

נתניהו עונה למבקרים את דירוג האשראי: "הבעת אמון מרשימה במדיניות הכלכלית שאנו מובילים"

ראש הממשלה נתניהו התייחס לדירוג האשראי של ישראל על ידי S&P שנותר ברמתו הגבוהה ללא שינוי: "מדובר בעוד הישג מרשים, בטח ובטח בתקופת הקורונה", ועקץ את המבקרים: "אנחנו מנהלים את זה נכון"
יהודה לוינגר |  1
בנימין נתניהו (צילום מסך ערוץ הכנסת)
ראש הממשלה נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לשורה של הישגים חשובים למדינת ישראל, כאשר הבולט בהם הוא החלטת חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P שאשררה את דירוג האשראי של ישראל: "מדובר בעוד הישג מרשים", אמר נתניהו, "בטח ובטח בתקופת הקורונה כשדירוג האשראי והתחזיות הכלכליות של מדינות מפותחות כמו בריטניה, קנדה, הונג-קונג, איטליה ומדינות נוספות - ירדו".
לדבריו של נתניהו, אשרור דירוג האשראי: "זוהי הבעת אמון מרשימה במדיניות הכלכלית שאנו מובילים".
כזכור, יריביו של נתניהו הוסיפו כי דירוג האשראי לא החשיב את התנהלות הממשלה, וכתגובה לכך אמר ראש הממשלה: "בניגוד למבקרים למיניהם, אנחנו מנהלים היטב את כלכלת ישראל. בתקופת הקורונה זה לא קל, זה קשה, ותמיד אפשר להגיד על נקודה זו או אחרת. אבל בסך הכל, כפי שסוכנויות דירוג האשראי הבינלאומיות מעידות, וזו כבר השנייה, אנחנו מנהלים את זה נכון, ונמשיך לסייע לכל מי שנפגע ממשבר הקורונה".
נתניהו התייחס גם את הבאת הסכם השלום עם בחריין היום לאשרור הממשלה ואמר: "זוהי תולדה של מאמץ ממושך שהובלנו במשך שנים, מאמץ להרחיב את מעגל השלום, מאמץ להביא שלום אמת, מאמץ להביא שלום תמורת שלום. אני מבקש להודות שוב לידידינו, הנשיא טראמפ, ולמלך חמד בן עיסא אל ח'ליפה, ולכל מי שסייעו בגלוי ובסתר למימוש מהלכים היסטוריים אלה".
על החיסון לקורונה של חברת פייזר, וההסכם לקבלת 8 מיליון מנות חיסונים ל-4 מיליון אזרחים, אמר נתניהו: "אמנם יש עוד עבודה רבה לפנינו, יש עוד מכשולים וזה ייקח זמן - אבל אנחנו יכולים לומר שאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. אנחנו פועלים במרץ כדי להבטיח שלכל אזרח במדינת ישראל יהיה חיסון ושנקבל את החיסונים יחד עם המדינות המובילות בעולם".
נתניהו הדגיש בסוף דבריו: "אסור שהכותרות המעודדות על הגעת החיסונים יגרמו לשאננות. זה לא פוטר אותנו מלהמשיך לשמור בקפדנות על הנחיות משרד הבריאות כדי להציל חיים ולשמור על הכלכלה - עד הבאת החיסונים, וגם לאחר מכן".
צילום מסך טוויטר
בתוך כך, התייחס שר הבריאות אדלשטיין בישיבת הממשלה להדלפות שיצאו ביום שישי על פרטי ההסכם עם חברת פייזר: "ביום שישי התבצע פשע חמור. גורם כלשהו העביר את פרטי ההסכם עם חברת פייזר שחל עליו חיסיון לתקשורת. אין לי ספק שזה יקשה עלינו להגיע להבנות עם חברות נוספות, כי הן חשופות למה שחתמנו עם פייזר. הדבר כמובן לא ירתיע אותנו ונעשה הכל להביא כמות נוספת של חיסונים לכל אזרחי ישראל".
אדלשטיין התייחסת לפרסום פרטי ההסכם, בו התחייבה ישראל כחלק מההסכם להעברת מקדמה לחברת התרופות פייזר בסך 120 מיליון שקל. לאחר אספקת החיסונים תעביר ישראל עוד 680 מיליון שקל. בנוסף, על פי ההסכם, חברת פייזר אינה מתחייבת לספק את החיסונים לישראל אלא שזו רק הצהרת כוונות וכי אם לא תספק - תוחזר המקדמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תגיד את זה לכל העסקים הקורסים
    גל 11/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בינתיים הגופים החזקים מחזיקים מעמד, כל איילי ההון והחברות הגדולות שנכנסו לכאן, שזוכות לתספורות מהבנקים, חלקן בחסות הממשלה למטרות אישיות של פוליטיקאים, ועל חשבוננו, על חשבון משאבי המדינה, שאמורים לחזור לאזרחים, ובמקום הולכים לכיס הפרטי של טייקונים. בטח שזה משקף איזושהי כלכלה חזקה וחסינה, כלפי חוץ. בפנים, שחיתות, על גבי הממשלה, ועל האזרחים, והעסקים שנעלמים בחסות הקורונה.
    סגור