כסף וצרכנות

מכורים לשופינג אונליין? אלו אתרי הקניות עם הכי הרבה תלונות

הזמנתם מוצר באינטרנט והוא לא הגיע? שירות הלקוחות לא היה זמין? אם התשובה היא חיובית, אתם לא לבד. המועצה לצרכנות פרסמה את שיאני התלונות בחודשים האחרונים מבין אתרי מכירות האונליין
מערכת ice |  1
תלונות אתרי אונליין (צילום Pexels)
תקופת הקורונה הביאה לעלייה משמעותית בקניות אונליין בעקבות המגבלות שהביא עמו הנגיף, ועם הקניות הגיעה גם עלייה בכמות התלונות. על פי נתוני המועצה לצרכנות, בשנת 2020 חלה עלייה משמעותית של כ-130% בתלונות צרכנים בנושא עסקאות מכר מרחוק, וזאת לעומת אותה תקופה בשנה שעברה. בשנת 2020 התקבלו: 19,896 תלונות של צרכנים לעומת 8,347 בלבד בשבת 2019.
גם באתרי הקניות ישנם דירוגים שונים לפי כמות התלונות, ובמועצה לצרכנות פרסמו היום אתרי האינטרנט עם הכי הרבה תלונות שנתקבלו בחודשים האחרונים, ואלו הם הטופ 6: אתר השופינג טרמינל X, אתר מכירות האונליין של אדידס, זארה, גוף אנד קו, קדס קידס ואתר הקניות עזריאלי קום. 
אם הזמנתם מוצר באחד מאתרי הקניות האלה והוא לא הגיע או שלא היה לכם מענה, כנראה שתזדהו עם התלונות הנפוצות שנרשמו במועצה לצרכנות, בראשן: איחור באספקה, שליחת מוצרים שלא הוזמנו וחוסר מענה בשירות הלקוחות.
אז נכון, משבר הקורונה הביא עמו עליות במכירות האונליין, אבל היינו מצפים שהחברות יהיו ערוכות לכך, ולכל היותר יהיו זמינות במקרה של תקלות בהזמנת המוצר. כנראה שלא סתם אחוז תלונות הצרכנים הישראלים על עסקאות מכר מרחוק מכלל הפניות שהתקבלו במועצה לצרכנות, גם עלה משמעותית.
בשנת 2019 היוו תלונות הצרכנים הישראלים על עסקאות מכר מרחוק כ-45% מכלל הפניות שהתקבלו במועצה לצרכנות, ואילו בשנת 2020 השיעור האמיר לכ-65% מכלל הפניות שהתקבלו במועצה לצרכנות. הענף המוביל בתלונות על עסקאות מכר מרחוק הוא שירותי תיירות, מכשירי חשמל, ריהוט ומטבחים, ביגוד הנעלה ומוצרים נלווים ופנאי ותרבות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה מבורכת
    מיכל 11/2020/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרבה עסקים ושירותים גדולים ומבוססים אכן מזלזלים בלקוחות בחסות הקורונה. הדרך היחידה להצביע בבמקלדת. יש היצע כזה גדול
    סגור