כסף וצרכנות

"המוצר החשמלי לא כשר": רשת אלקטרוניקה תיקנס במאות אלפי שקלים

הרשות להגנת הצרכן תטיל קנס של 162 אלף שקל על חברת אליהו שיווק חשמל, לאחר שהציגה כי יש בידיה תו צומת המאשר להשתמש בשבת בכמה ממוצריה. הרשות: "הצרכנים הוטעו בכשרות המוצר החשמלי"
שרון טל |  1
מיחם, פלטת שבת, סירים
הרשות להגנת הצרכן הודיעה כי תטיל קנס על חברת אליהו שיווק חשמל בע"מ המשווקת את מוצרי "מולר / MULLER", בגין הצגת 3 מוצרים שונים עם תו של מכון צומת, ללא היתר. כך שהצרכנים הוטעו בכשרות המוצר החשמלי. לחברה אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 202,500 שקל ופחת ל 162,000 שקל).
החקירה החלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות שהתקבלו מצרכנים. מהחקירה עולה כי חברת אליהו שיווק חשמל בע"מ המייבאת את מותג מולר, כתבה על גבי האריזות של 3 מוצרים "מאושר לשימוש בשבת על ידי צמת צוותי מדע ותורה". מכון צומת אמון על קביעת היתרים הלכתיים בדבר היתר בשימוש במוצרי חשמל בשבת ללא חשש חילול שבת. אולם מבדיקת הרשות, עלה כי לחברה אין היתר ממכון צומת לגבי המוצרים האמורים שייבאו ושיווקו על ידי החברה והוצגו כמוצרים המאושרים לשימוש בשבת על ידי מכון צומת.
ברשות להגנת הצרכן מדגישים כי "סעיף 2(א) לחוק הגנת הצרכן מורה על איסור מידע העלול להטעות צרכן בכל עניין מהותי. ביניהם החסות, העידוד או ההרשאה שניתנו לייצור הנכס או למכירתו או למתן השירות. במקרה זה, החברה ייבאה ושיווקה את המוצרים שאריזתם נושאת את סמליל מכון צומת ללא ההיתר המתאים מטעם המכון. בפועל, המוצרים לא קיבלו את ההרשאה לשימוש בשבת ממכון צומת. דבר זה מהווה מעשה העלול להטעות צרכן בעניין מהותי בעסקה. לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "מדובר בסוג ההטעיות שלצרכן קיים קושי רב לגלות אותן. ישנו ציבור רחב מאוד שסוג הכשרות או ההיתר למוצר הם שיקול מרכזי ומהותי ברכישה, ואפשר שאילו ידעו שלמוצר אין היתר של מכון צומת כלל לא היו רוכשים אותו. כאן מתווספת הסוגיה הנוגעת לאמונה ודת ולכך שבהצגת מצג שווא שלמוצר יש כשרות או היתר יש בה כדי להכשיל ציבור רחב בהלכות לפיהן הם נוהגים ובאמונתם. הרשות ממשיכה בפעילותה נגד חברות הפוגעות בציבור ותביא לדין כל עוסק אשר פועל תוך פגיעה וניצול של ציבור הצרכנים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בתמונה: לא פלטת שבת (ל"ת)
    טעות 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור