כסף וצרכנות

"ייתכן ומדובר באיראנים": כך פרטי לקוחות שירביט מופצים ברשתות החברתיות

תעודות זהות ורישיונות של לקוחות חברת שירביט הופצו בשעות האחרונות ומעלים חשש כבד לפרטיותם ישראלים רבים. ראש מערך הסייבר לשעבר בשב"כ: "החברה צריכה לעשות בקרת נזקים"
שרון טל |  2
פרטי ישראלים דלפו משירביט (צילום מסך)
פריצת ההאקרים לשירביט מוסיפה לעורר סערה. לאחר שהבוקר (שלישי) נחשף כי דלפו פרטים של לקוחות מתוך החברה, הופצו ברשתות החברתיות צילומים של תעודות זהות ופרטים אישיים של ישראלים, המופצים באופן חופשי ברשתות החברתיות. בינתיים, טוויטר כמה חסמה את קבוצת ההאקרים blackshadow  שאחראית על הפריצה, אך נראה שעוד לא נאמרה המילה האחרונה.
הדבר עורר דאגה רבה בקרב לקוחות רבים, מה שהוביל את שירביט להוציא הודעה מטעמם בה הובאה תגובת מנכ"ל החברה צביקה ליבושור: "שירביט השקיעה מיליוני שקלים באבטחת מאגרי מידע ובהגנה בפני מתקפות סייבר ועומדת בכל דרישות הרגולציה המחמירות בנושא זה. החברה משקיעה גם כעת את כל המשאבים והמאמצים הדרושים לפתרון יעיל, בטוח ומהיר של מתקפת הסייבר, שמטרתה האמיתית לנסות ולפגוע במשק הישראלי. שירביט תמשיך לפעול בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאים מול רשויות המדינה, ותנקוט בכל האמצעים הנחוצים לאבטחת לקוחותיה, ולהמשך מתן שירות איכותי ומיטבי".
"ייתכן ואיראנים מעורבים"
ד"ר הראל מנשרי, ממקימי מערך הסייבר בשב"כ וראש מערך הסייבר במכון טכנולוגי HIT אמר כי "חומרת הפריצה היא רצינית מאוד, עצם העובדה שהמידע זלג מהחברה ויצא מהשרתים החוצה זה חמור. צריך לזכור ששירביט זכתה במכרז של עובדי המדינה, חברה שמומלצת על ידי החשב הכללי לטובת ביטוחים. שירביט היא חברה גדולה וכאשר יש מידע רב מאוד שיוצא ממנה הוא כולל מן הסתם מידע שכולל עובדי מדינה. צריך להבין שתקיפה כזאת שרואים בה לא רק הוצאת מידע אלא מימוש של שלושה אירועים:
הראשון - מה שנקרא CNE הוצאת מידע מודיעין וריגול
השני - מבינים כאן שמוצאה פגיעה בשרתים של החברה CNA 
השלישי - נזק תודעתי שזה כבר במרחב של CNI פגיעה במותג ופגיעה תודעתית. 
צריכים לצאת מנקודת הנחה שחברה שזוכה במכרז של המדינה מקבלת את האבטחה המתאימה. אנחנו אמורים להניח את זה הכוונה אבטחתית ועצם העובדה שהצליחו לפרוץ ולשבש היא מייצרת נזק תודעתי".
"כעת, המידע של הלקוחות נמצא בחוץ. החברה אני מניח תצטרך לראות איך היא מפצה את הלקוחות. מדובר בבעיה רצינית איך להגן על מי שצריך להגן. צריך לעשות בקרה של הנזק ולראות מי נפגע. החברה צריכה לעשות בקרת נזקים. כאן מעורבים גורמים בהגנת הסייבר של המדינה. הארגון שלקח אחריות עלול לשמש כיסוי לארגון מודיעין זר. יש אפשרות שזו האיראנים".
"שופט בכיר הוא בדיוק העניין של עובדי המדינה, פורסמו פרטים של עובדי מדינה נוספים ורבים. העניין עכשיו שצריך לעשות בקרת נזקים וצריך להבין שהאנשים האלה עלולים להיות נתונים ללחץ, אולי סחיטה ואפילו מעקב. כאן גורמי האבטחה של המדינה צרינכים לתפור חליפת אבטחה בהתאם למידע שנשחף עליו אבל צריך לראות מה בדיוק זלג".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    במדינה מתוקנת
    יוסל 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המנכל צריך להניח את המפתחות, ולא סתם למסור תגובות שקריות. הבעיה, שאין זו מדינה מתוקנת.
    סגור
  • 1.
    תגובה לכתבה - מיקי זוהר
    שחם 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין יום בלי שיעורר סערה , אמנון אברמוביץ עיתונאי מוכשר המשרת את הציבור , מיקי זוהר רוצה רק יסמנים , הוא סכנה לדמוקרטיה , חוץ משמו הטוב של נתניהו לא מעניין אותו כלום .
    סגור