כסף וצרכנות

ועדת החוקה החליטה: זהו המתווה החדש לפתיחת הקניונים

ועדת החוקה אישרה את המתווה המתוקן לפתיחת הקניונים. כמות האנשים שיוכלו לבקר בקניונים תפחת, אך כמות הלקוחות בחנויות תגדל. "התיקון נחוץ כדי שלא נראה שוב את המראות שראינו בעת פתיחת הפיילוט בבלאק פריידי"
מערכת ice | 
יעקב אשר (צילום דוברות הכנסת דני שם טוב)
ועדת החוקה אישרה היום (רביעי), את תקנות המתווה המתוקן לפתיחת הקניונים. לפי התקנות שאושרו, כמות האנשים שיוכלו להיכנס לקניונים תצומצם והתפוסה תשתנה מיחס של אדם ל– 7 מ''ר, ליחס של אדם ל– 15 מ''ר. חישוב השטח של הקניון לא יכלול בתוכו את שטח המתחמים שלא הותרו לפתיחה, כמו בתי הקולנוע וחדרי הכושר שבתוך הקניונים.
למרות שכמות האנשים בקניונים צומצמה, כמות הלקוחות בחנויות תגדל, כאשר בחנויות יוכלו לשהות עד עשרה אנשים בו זמנית. במידה וגודל החנות הוא כ-150 מ''ר ומעלה, התפוסה המרבית תהיה ביחס של אדם ל– 15 מ''ר, ולא תסתמך על ההגבלה של עד עשרה אנשים בחנות.   
יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר: "התיקון שנעשה היום הוא תיקון חכם תוך כדי תנועה אבל צריך לזכור שהפיילוט היה רק פיילוט. לא נסכים להשאיר אותו כהעתק הדבק; חייבים להגדילו בצורה משמעותית. שבו תהפכו אבן על אבן. על הממשלה לקבל החלטה עד יום ראשון לכאן או לכאן, כולל התייחסות לחנויות גדולות שאינן בקניונים, אין שום פריבילגיה לדחות את ההחלטה".
ח"כ אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת אמר, "התיקון נחוץ כדי שלא נראה שוב את המראות שראינו בעת פתיחת הפיילוט בבלאק פריידי. כבר מזהירים אותנו מסגר שלישי ואנחנו מקבלים פניות נואשות מבעלי מסעדות בצפון שלא מבינים למה אפשר לפתוח את הקניונים ולא לקבוע להם תו סגול עם תפוסה בחוץ ובפנים, בעיקר כשהפיצוי שניתן הוא לעג לרש ובקושי מכסה הוצאות בסיסיות. הם על סף פשיטת רגל ואני קורא למשרד הבריאות למצוא פתרונות מידיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה