כסף וצרכנות

ההאקרים שפרצו לשירביט: מיליון דולר או שנחשוף את המידע

קבוצת ההאקרים שאחראים למתקפת הסייבר על שירביט כבר לא מסתירים את הכוונות שלהם: דורשים 50 יחידות ביטקוין תוך 24 שעות או שיפיצו את המידע שאספו על לקוחות חברת הביטוח
יהודה לוינגר |  2
תקיפות ההאקרים (צילום pexels ,freepik)
מתקפת הסייבר על שירביט. קבוצת בלאק שדאו (BlackShadow) שפרצה לחברת הביטוח כבר לא מסתירה את כוונותיה: תשלום כופר או הפצת המידע. בהודעה שפרסמה קבוצת ההאקרים בטלגרם הלילה (רביעי) הם דרשו 50 מטבעות ביטקוין כדי שלא יחשפו את המידע של לקוחות החברה, סכום השווה לכמיליון דולר.
קבוצת ההאקרים אף איימה כי אם תוך 24 שעות לא תשלם שירביט 50 ביטקוין, הסכום יוכפל ל-100 מטבעות, ביום השלישי - 200, ולאחר היום השלישי אם שירביט לא תשלם המידע שברשותם יימכר.

צילום מסך טלגרם
כזכור, ביום שלישי, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ומערך הסייבר הלאומי עידכנו על אירוע דליפת מידע מחברת הביטוח שירביט. בשל העובדה שהאתר הושבת ובעקבות עומסים כבדים על שירות הלקוחות, החברה ביטלה את מערך שירות הלקוחות ומפעילה עמדות של מוקדניות עם דף מסרים.
ד"ר הראל מנשרי, ממקימי מערך הסייבר בשב"כ וראש מערך הסייבר במכון טכנולוגי HIT אמר כי "חומרת הפריצה היא רצינית מאוד, עצם העובדה שהמידע זלג מהחברה ויצא מהשרתים החוצה זה חמור. צריך לזכור ששירביט זכתה במכרז של עובדי המדינה, חברה שמומלצת על ידי החשב הכללי לטובת ביטוחים. שירביט היא חברה גדולה וכאשר יש מידע רב מאוד שיוצא ממנה הוא כולל מן הסתם מידע שכולל עובדי מדינה".
מחברת שירביט נמסר: "הלילה התקבלה דרישת כופר בסך של כמיליון דולר ואולטימטום בצידה. לצד דרישת הסחיטה, הדליפו התוקפים פרטים שמתייחסים לעדכון על מצב תביעות של כמה מלקוחות החברה. צוותי המומחים וגורמים נוספים בוחנים את השלכות ההודעה שפרסמו התוקפים, ובמקביל נערכים בחברה לחזרה לפעילות באופן מבוקר ומאובטח. באמצעות צוותי מומחים ממלכתיים ופרטיים בתחום הסייבר, שירביט פועלת כדי להגן על המידע ועל לקוחותיה. עם האינדיקציה הראשונה על האירוע, החברה חסמה את הגישה לשרתיה ופועלת בתיאום עם הרשויות, כדי למנוע פגיעה בלקוחות ובחברה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עלובי החיים
    אכפתלי 12/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדיה השמאלית יצאה מדעתה. מה ניתן לעשות כדי לבעוט בנתניהו ובימין החוצה מהממשלה? הכל מותר בכל הקשור לימין. אנחנו רוצים לראות שקרים מול עובדות בכל הקשור למנדלבליט ובכלל לפרקליטות ולחברי הכנסת ועוד ועוד,כדי שנדע מי הם נבחרי הציבור ואף נבחרי עצמם קרי,הפרקליטות ו... הגיע הזמן שהמדיה השמאלית תתחיל לדבר בעובדות ולא בשקרים, כפי שהיא נוהגת לעשות עשרות שנים. הללויה....
    סגור
  • 1.
    https://www.youtube.com/watch?v=EJR1H5tf5wE (ל"ת)
    גל 12/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור