כסף וצרכנות

דיווח: אמזון מרגלת אחרי עובדיה במקום העבודה וגם ברשתות החברתיות

דוחות פנימיים של אמזון מראים על שיטות מעקב קיצוניות אחרי עובדי המחסן שלה. בין היתר, נשלחים מרגלים למחסנים כדי לבדוק את התנהלות העובדים. החברה גם מפעילה מערך לניטור הרגלי צריכה של העובדים ברשתות החברתיות
מערכת ice | 
משלוחי רחפנים של אמזון (צילום freepik ,pixabay)
העבודה באמזון נשמעת כמו חלום עבור אנשים רבים, אבל לפי עשרות דוחות פנימיים שפורסמו על ידי Motherboard, כדאי לכם לחשב את המסלול מחדש. הדוחות מראים על מעקב אובססיבי אחרי עובדי החברה, במיוחד בתקופות עמוסות כמו הבלאק פריידי ותקופת חג המולד. הדוחות נכתבו בשנת 2019, על ידי אנליסטים בחטיבת האבטחה של אמזון. החברה ריגלה אחר עובדי מחסן, ארגוני עובדים ואפילו אחרי הרגלי צריכה של העובדים ברשתות החברתיות.
הודעות דוא"ל פנימיות שנשלחו למרכז האבטחה העולמי של אמזון, הושגו על ידי אתר .Motherboard ההודעות חושפות כי העובדים של החטיבה מקבלים עדכונים על פעילויות של עובדים ברחבי העולם, מדברים קטנים כמו התאגדויות של עובדים שכוללים פירוט רחב עם תאריך, שעה, מיקום, המקור שדיווח, מספר משתתפים ותיאור מה קרה. בנוסף ישנו מעקב אחר חוסר שביעות רצון של עובדים מתנאי העבודה.
המסמכים מציעים מבט חסר תקדים בתוך מנגנון האבטחה והפיקוח העמוק של החברה המצליחה, לאחר ששנים היא מנסה למנוע מחאות מצד העובדים שלה. המטרה של אחד מהמסמכים הללו היא "להבליט סכנות פוטנציאליים העלולים להשפיע על פעילות אמזון, על מנת לענות על ציפיות הלקוחות". כאשר החברה פיקחה על מחאות שונות שקרו ברחבי העולם, כמו: האפודים הצהובים בצרפת, מחאת האקלים של גרטה תונברג והפגנות נגד הדיכוי באירן. הדוח מראה כי באמזון משתמשים באותן טקטיקות כדי לפקח על מאות אלפי מנהלי מחסנים ומשלוחים ברחבי אמריקה, המזרח התיכון, אוסטרליה ומזרח אסיה.
על פי הדוח אמזון שכרה את חברת הריגול פינקרטון, כדי לאסוף מידע על עובדי החברה. החברה ידועה לשמצה על דרכי החקירה שלהם בסוף המאה ה-19 , כאשר חדרו לארגונים ושלחו בריונים כדי להפחיד עובדים מהתאגדות. כעת בדוח פורסם כי החברה שלחה מרגלים למחסן בפולין, כדי לבדוק אם ההנהלה במחסן עוזרת למועמדים לעבור את ראיון העבודה בקלות.
באמזון לא מסתפקים רק בדיווח על המקרה, והם מתפעלים מערך שמחלק את הסיכונים לקטגוריות. לכל קטגוריה מוקצה אחת מתוך חמש "דרגות סיכון" שמסומנים בצבעים: "זניחים", "נמוכים", "מתונים", "גבוהים" או "קריטיים". הדוח מגדיר סיכון "קריטי" כ"אפשרות חזקה שמקור האיום יעסוק בפעולה שיש בה כדי להשפיע על מקורבי אמזון, על המשכיות עסקית או על נכסים".
"כמו כל עסק אחראי אחר, אנו שומרים על רמת אבטחה במסגרת הפעילות שלנו כדי לשמור על בטיחות העובדים, הבניינים והמלאי שלנו", אמרה ליסה לבנדובסקי, דוברת אמזון. היא הכחישה כי אמזון שכרה פעילים בשטח, ואמרה כי כל טענה לפיה אמזון מבצעת את הפעילויות המתוארות ברחבי העולם היא "לא רלוונטית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה