כסף וצרכנות

הקונגרס הכריע על חבילת סיוע של 900 מיליארד דולר: כמה יקבל כל אזרח אמריקאי?

שיתוף פעולה של הרפובליקנים והדמוקרטים יובא לאישור כבר היום על חבילת סיוע ענק שתועבר לכלכלת ארה"ב, דרך מימון מוסדות חינוך, סיוע לעסקים קטנים, העלאת דמי האבטלה השבועיים, והעברת מענק ישיר לרוב אזרחי ארה"ב
יהודה לוינגר | 
מענק דולר (צילום אנספלאש)
מנהיגי הקונגרס בארה"ב הודיעו אתמול (ראשון) כי הושגה הסכמה בין הרפובליקנים והדמוקרטים על חבילת הצלה לכלכלה האמריקאית בסך של 900 מיליארד דולר כדי להקל על העסקים הקטנים, עובדי הבריאות וחלוקת החיסונים, כמו גם מענקים למובטלים. 
הצעת החוק צפויה לבוא להצבעה בבית הנבחרים, שם לאחר שתאושר תעבור לאישור בסנאט, כאשר גם מנהיג סיעת הרוב בסנאט מהמפלגה הרפובליקנית, מיץ' מקונל, וגם יו"ר בית הנבחרים מהמפלגה הדמוקרטית, ננסי פלוסי, הודיעו על תמיכתם בהסכם: "אנחנו הולכים למחוץ את הנגיף ולשים כסף בכיסים של העם האמריקאי", אמרה פלוסי.
פרטי חבילת הסיוע המלאים טרם פורסמו, אך על פי ה-CNN, יכללו בה הסעיפים הבאים: סיוע לעסקים קטנים שיכלול 284 מיליארד דולר להלוואות וגם 15 מיליארד דולר מימון למוסדות תרבות ובתי קולנוע עצמאיים. 25 מיליארד דולר סיוע לדמי שכירות והקפאת פינויים מבתים, 82 מיליארד דולר עבור מוסדות חינוך, 10 מיליארד דולר לסיוע בטיפול לילדים, הגדלת התכנית לתזונה לילדים ב-13 מיליארד דולר, ו-7 מיליארד דולר לחיזוק הגישה לאינטרנט כדי לעזור לאזרחים להתחבר מרחוק בזמן המגיפה.
בנוסף, בחבילת הסיוע ישקיעו מיליארדי דולרים לתמיכה בחלוקות החיסונים, לבדיקות ובכלל למערך שירותי הבריאות. כמו גם זיכויי מס לעסקים שהוציאו עובדים לחל"ת.
אבל הבשורה האמתית בחבילה מגיע מדמי האבטלה השבועיים והסיוע הישיר לכל אזרח אמריקאי, מבוגרים וילדים. חלק מחבילת הענק בסך 900 מיליארד דולר יגיעו ממש לרוב אזרחי ארה"ב עם מענק חד פעמי של 600 דולר. בנוסף, דמי האבטלה השבועיים יועלו ל-300 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה