כסף וצרכנות

בשורה בעולם הרפואה: רפואת עור מרחוק על בסיס בינה מלאכותית

חברת פמי בריאות שאחראית על פלטפורמות הרפואה מרחוק תשיק שיתוף פעולה עם DermaDetect בתחום הבינה המלאכותית. ההסכם צפוי לשדרג את רפואת העור בישראל 
ארנולד נטייב | 
רפואה ובינה מלאכותית (צילום pexels)
חברת פמי (FEMI) בריאות מודיעה היום (חמישי), על שיתוף פעולה עם DermaDetect בתחום הרפואה מרחוק, שהפך לבולט במיוחד בתקופת הקורונה. ההסכם צפוי לשדרג את רפואת העור בישראל בטכנולוגיית הבינה המלאכותית. הטכנולוגיה החדשה תחסוך מהמטופל את הצורך להגיע למרפאה, תשפר את יכולת האבחון של הרופא ו-זמן ההמתנה לרופא עור צפוי להיות מקוצר לעד 48 שעות המתנה בלבד.
פמי שהקימה את התשתית הלאומית לרפואה מרחוק עבור בתי חולים, קופות חולים, חברות ביטוח וארגונים ומעסיקים גדולים, תטמיעה בפלטפורמות הרפואה מרחוק (הטלמדיסין) שלה חידושים טכנולוגיים שמנגישים את רפואת המומחים גם בתחומים שנתפסו עד כה כמחייבים  מפגש פיזי בין הפציינט לרופא שלו, וכעת פמי תשדרג  את תחום רפואת העור בישראל.
הבינה המלאכותית תאפשר למטופל למלא שאלון דרמטולוגי חכם, לצלם את הבעיה הרפואית בטלפון הנייד ולהעלות את התמונה באמצעות אפליקציה למאגר מידע שמפעיל אלגוריתמים ייעודיים. הבינה המלאכותית תסייע לרופא לפענח את הבעיה ממנה סובל המטופל ברמת דיוק גבוהה במיוחד ובזמן קצר. המערכת לומדת מדוגמאות שנשלחות מכל העולם ושולחת את הנתונים לרופא יחד עם המלצה לפענוח. על פי דיווחי החברה, נתוני השימוש של המערכת מוכיחים כי בכ-80% מהמקרים, ניתן לחסוך את הצורך במפגש פיזי עם רופא.
פמי גם מתכננת להרחיב את פעילותה מחוץ לכותלי מדינת ישראל וכעת היא נערכת להטמיע את היישום עבור 68 מיליון מבוטחי שירות הבריאות הלאומי בבריטניה (NHS).
אטל מולכו פיליבה, מנכ"לית FEMI אמרה: "שיתוף הפעולה עם DermaDetect מצטרף לשורה ארוכה של שיתופי פעולה ופיתוחים טכנולוגים מתקדמים שאנו מטמיעים במערכי הטלמדיסין של פמי עבור לקוחות בתי החולים, קופות החולים וארגונים גדולים במשק הישראלי. הפתרונות שלנו הוכחו כבטוחים יותר בימים אלו של הכרח בריחוק חברתי - הן לצוותים הרפואיים והן לפציינטים, והופכים את השירות הרפואי המקצועי לנגיש וזמין יותר לכולם".
מייסד ומנכ"ל DermaDetect, יוג'ין דיקר אמר: ״שיתוף הפעולה עם פמי סולל את הדרך לסטנדרט חדש בשרותי הרפואה המשפר משמעותית את איכות וזמינות הטיפול הרפואי. בעזרת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית שפיתחנו והטמענו על גבי הפלטפורמה של פמי, אנחנו מציעים מודל מהפכני - שירות רפואת עור מרוחק, הזמין 24/7 , על גבי הסמארטפון של המטופל, שמאפשר מסע מטופל מלא מרגע גילוי הבעיה עד פתרון טיפולי מלא, וזאת בלי לקבוע תור ובלי לצאת מהבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה