כסף וצרכנות

הלך הביטקוין? חמישה כללים שישמרו עליכם מאובדן של המטבעות הדיגיטליים שלכם

איך שומרים על הביטקוין? אור ויינברגר, מתמחה בחילוץ מארנקים נעולים או אבודים, עם
כמה עצות שיסייעו למתחילים בתחום לשמור על הביטקוין או בכלל על המטבעות הדיגיטליים שלכם
מערכת ice |  3
ביטקוין (צילום unsplash)
א', צעיר תל אביבי בתחילת שנות השלושים לחייו, הוא לא מי שהייתם מצפים שיאבד את הביטקוין שלו. מנהל מוצר בחברת סטארט אפ, איש שנושם וחי טכנולוגיה, החזיק את המטבעות שקנה באפליקציה בטלפון. אבל הטלפון, נגנב, ולמרות שניתן היה לראות שאיש לא נגע במטבעות, לא' כבר לא הייתה גישה אליהם. אין למי לפנות, אין עם מי לדבר. הכסף, אבד.
אז כדי שלא תסיימו כמו אותו א' חסר המזל, צירפנו לכם מספר עצות מועילות, שיסייעו למתחילים בתחום לשמור על הביטקוין, או המטבעות הדיגיטליים האחרים שלכם. הנה כמה מהן, תכינו דף ועט:
1. בחרו בארנק הבנוי על קוד פתוח (Open source): הדרך היחידה שלכם לגלות האם הארנק שלכם בטוח לשימוש היא לבחון האם אנשים אחרים הסתכלו על קוד התוכנה ובדקו שהוא לא שולח את המטבעות שלכם לאדם אחר, או חושף אתכם לגניבה. למשתמש הרגיל, או למשתמש המתוחכם אין שום דרך לדעת את זה, אלא אם קוד התוכנה מפורסם באינטרנט ואנשים אחרים עברו עליו. זוהי למעשה פרקטיקה מקובלת מאוד, כך שמה שאתם צריכים לעשות, לפני שבחרתם אפליקציה שתשמור על המפתחות לכסף שלכם, לבדוק שהיא בנויה בקוד פתוח. אם היא כן, סביר להניח שרבים בחנו את הקוד והבעיות בו נחשפו. אם האפליקציה כתובה בקוד פתוח, הביקורות עליה יהיו מדויקות יותר ואתם תוכלו להבין האם ניתן לסמוך עליה.
2. בידקו שהארנק שלכם הוא אכן ארנק: בקהילת הביטקוין נפוץ המשפט: אם המפתחות לא אצלך, הביטקוין לא שלך. אפליקציות רבות יראו כמו ארנקים, אבל לא יכילו מפתחות, חשבונות בזירות מסחר יראו לכם יתרה, אבל, במיוחד בעולםפ הזה, אם המפתחות הפרטיים לא אצלכם, הביטקוין לא שלכם. על כן, בידקו שאתם שומרים על המטבעות אצלכם ולא באיחסון של אדם אחר או חברה.
3. רשימת המילים היא הכסף שלכם: לביטקוין יש שיטת גיבוי ממזרית. אתם מקבלים 24 או 12מילים, הנבחרות באופן רנדומלי מתוך מילון של 2048 מילים. גם אם הארנק שלכם יגנב, הקלדה של המילים הללו בסדר הנכון ישיבו לכם את הכסף. 
על כן, יש לשמור עליהם מכל משמר - בין אם בכספת, להניח עותק אצל ההורים, או לחרוט לוח מתכת ולהטמין אותו כמו תיבת אוצר, זוהי תהיה הגישה היחידה שלכם לכסף במקרה של קטסטרופה.
אפילו אם מילה אחת או שתיים מהרצף הזה יאבדו לכם, יתלכלכו או יתקמטו עם הדף- חברות כמו שלנו או אחרות יצטרכו להשקיע משאבי מיחשוב אדירים ויקרים כדי לנסות ולנחש את הסדר או את המילה הנכונה. על כן, הימנעו מזה בכל מחיר ושימרו על רצף המילים שלכם מכל משמר.
4. אל תשמרו את המילים במחשב: אל תצלמו, אל תכתבו, אל תשלחו לעצמכם במייל. פורצי מחשב מפעילים כלים אוטומטיים שמחפשים את המילים הללו על מחשבים. תחשבו על זה- זו השיטה הכי קלה לגנוב מיליוני דולרים. עלית על רשימה של 24 מילים והכסף אצלך. לכן, ברגע שמישהו ישיג את הגישה לחשבון המייל שלכם, הדבר הראשון שהוא יעשה זה יחפש בכל מקום את המילים הללו. על כן, את הגיבוי יש לשמור באופן פיזי, מנותק מכל מערכת מיחשוב, באופן בטוח. 
5. שימו סיסמה לאפליקציית הארנק: 4 ספרות, נעילה ביומטרית, Face ID, אל תוותרו על סיסמה פשוטה שתמנע גישה לארנק שלכם. כך גם אם גנבו לכם את הכסף או את המחשב, יהיה קשה מאוד לגנוב אותו.
ביטקוין הוא מהפכה אדירה, שמאפשרת לכם לשלוט על הכסף שלכם בעצמכם. אבל, כמו שכתב סטן לי, עם כוח גדול, באה אחריות גדולה, ואם תשמרו על חמשת הכללים הללו, תוכלו לדעת שאתם, את שלכם, עשיתם
.
הכותב: אור ויינברגר, מייסד שותף ב-Brute Brothers, המתחמה בחילוץ ביטקוין ומטבעות דיגיטליים מארנקים נעולים או אבודים

אור ויינברגר, צילום: ממגנטוס
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אנשים מדהימים (ל"ת)
    חדווה 01/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תותחים, הצילו לי את הביט כבר..
    ליאו 01/2021/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חברה תותחים ואמינים! הצילו לי את הביט כבר פעמיים.. אז נכון שמי שלא לומד מטעויות הוא.. בכל אופן הם מקצוענים !
    סגור
  • איך מגיעים אליהם
    דודו 01/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריץ את שירותם איך מגיעים אליהם
    סגור