כסף וצרכנות

ישראל מעבירה חיסונים לגדה רק למתנחלים ולא לפלסטינים, "לא אכפת מאתנו"

הרשות הפלסטינית מסרבת להיעזר בישראל, והאזרחים תושבי הגדה יחכו חודשים רבים עד שיגיעו אליהם החיסונים. ארגוני זכויות אדם מאשימים את ישראל שמכניסה חיסונים לשטחים אך רק למתנחלים
יהודה לוינגר |  2
חיסון קורונה (צילום יוסי אלוני פלאש 90)
בעיתון הגרדיאן מדווחים היום (ראשון) כי ארגוני זכויות אדם מאשימים את ישראל בהשתמטות מחובותיה כלפי מיליוני פלסטינים שייאלצו לחכות חודשים עד לקבלת החיסון, וזאת למרות שמנות החיסונים מועברות לשטחים - אך רק עבור המתנחלים.
בעוד ישראל במקום הראשון בעולם במבצע החיסונים, על פי משרד הבריאות הפלסטיני ייקח עוד זמן עד שהחיסונים של פייזר יגיעו אליהם. לדברי שר הבריאות, עלי עבד רבו, החיסונים הראשונים יגיעו ככל הנראה רק בפברואר.  להערכה זו מסכים גם נציג ארגון הבריאות העולמי בירושלים, ג'ראלד רוקנשאוב, שסבור כי רק באמצע שנת 2021 ניתן יהיה להפיץ את החיסונים שאושרו עבור הרשות הפלסטינית בגדה. גם ברצועת עזה מחכים לחיסונים, וגורמים בחמאס מעריכים כי הדבר יקח חודשיים לפחות. 
למרות העיכוב בחיסונים, מהרשות הפלסטינית לא נרשמה קריאת עזרה לכיוון ישראל וזאת בעקבות ניתוק היחסים והפסקת התיאום בינה ובין ישראל שנה שעברה. תושבי הגדה המערבית מביעים זעם על אי הגעת החיסונים אליהם. כך, מחמוד קילאני, מאמן ספורט מהעיר שכם שאומר "אני לא יודע איך, אבל בטוח ישנה דרך שגם אנחנו נהיה בעדיפות. לאף אחד לא אכפת מאיתנו".
בישראל מוסרים כי ניתן יהיה לספק עודפים מהחיסונים לפלסטינים, אך עם זאת הם אינם אחראים על הפלסטינים תושבי הגדה המערבית ורצועת עזה. אולם ארגוני זכויות אדם טוענים מנגד כי אמנם הפלסטינים מחפשים אחר פתרונות אחרים חוץ מישראל, אבל זה לא פוטר את מחויבותה של ישראל לדאוג לפלסטינים תחת הכיבוש. בנוסף, גם באם הפלסטינים לא יחוסנו, בסופו של דבר זה יפגע בישראל בעקבות כך שאלפים רבים עובדים בשטחי ישראל ובהתנחלויות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הם תחת החמאס!
    הם לא תחת כיבוש! 01/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למנהיגים שלהם לא אכפת מהם לארגוני זכויות הציבור אכפת רק איך להכפיש ולפגוע בישראל הם באמת מסכנים אבל מה לעשות כל אחד אוכל את הישיבה שהוא בישל לבריאות
    סגור
  • 1.
    חיסונים
    רופא 01/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי הרפואה יהיו פחות מחבלים שיזרקו אבנים.
    סגור