כסף וצרכנות

כמו עוף החול, הביטקוין נולד מחדש ומגיע לשיא של 34 אלף דולר

המטבע הדיגיטלי שטיפס ביממה הקודמת ל-33 אלף דולר רשם עלייה נוספת לערכו. הביטקוין זינק בחודשים האחרונים ביותר מ-170% ובמהלך השנה שילש את ערכו. אם בעבר מיהרו להספיד, הביטקוין הוכיח עצמו כעוף החול ונולד מן העפר 
שרון טל | 
ביטקוין (צילום pixabay)
הביטקוין - המטבע הדיגיטלי שרבים מיהרו להספיד, חזר ובגדול. הלילה חצה הביטקוין את ערך 34 אלף הדולרים והמשיך את מגמת העלייה של החודשים האחרונים, בקצב עלייה מסחרר. ביממה הקודמת לדוגמה ערכו נע סביב 33 אלף דולר והשוק המשיך לנוע וכך גם ערכו של הביטקוין. 
רק לשם ההשוואה: מטבע הקריפטו השני בגודלו בשוק, מטבע האת'ר, הצליח להגיע לשער של 750 דולר בלבד בסוף שנת 2020, אחריהם רחוק מטבע ריפל שנסחר אז ב-0.21 דולר בלבד. נכון להיום ישנם מעל 8,000 מטבעות דיגטליים בשווי מפלצתי של מעל 700 מיליארד דולר, כאשר הביטקוין גורף את רוב השוק, 70%, עם שווי של יותר מחצי מיליארד דולר.
בשנה האחרונה שילש הביטקוין את ערכו כאשר בחודשים האחרונים קפץ בלמעלה מ-170%. אך ב-2017 הדברים נראו אחרת כשהתרסק לערך של כ-3,000 דולר בלבד למטבע. הביטקוין הוכיח עצמו כעוף החול הקם לתחייה מן העפר כדי לעשות זאת שוב בגדול.
שגיא בקשי, מנכ"ל חברת Coinmama, המספקת שירותי קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו בעולם, מדגיש כי: ״כפי שאמרנו בעבר, מחיר הביטקוין הוא לא הפרמטר הכי מעניין לעקוב אחריו, למרות שהוא תופס כותרות. מדובר במגמה מובהקת, בתהליך אימוץ הרעיון על ידי אינדיבידואלים, ועכשיו אותם אינדיבידואלים שחלק מהם גם מובילים תאגידי ענק רוכשים ביטקוין עבור חברות. כסף של אינדיבידואלים הביא את ביטקוין עד הלום, ועדיין ישנם רק כ 10-20 מיליון אנשים בעולם שמחזיקים יותר מ $100 בביטקוין, זו קבוצה קטנה מאוד. מה שייקח את ביטקוין מכאן ועד להפיכתו להיות מטבע רזרבה עולמי - אלו הגופים המוסדיים, תאגידי הענק ואפילו מדינות שנכנסות לתחום. כמה שזה משמח לראות ביטקוין חזק, זה מאוד עצוב לראות את נפילתו של הדולר - וייתכן שהתהליך הזה יהיה הרסני עבור הרבה מדינות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה