כסף וצרכנות

טסלה צפויה לקבל רישיון ייבוא ממשרד התחבורה, האם בישראל מוכנים למהפכה?

חברת טסלה מעוררת סערה בעולם עם הצלחתה דווקא בתקופת הקורונה. אחרי שמכרו בשנת 2020 חצי מיליון רכבים, טסלה צפויה לקבל רישיון ייבוא ממשרד התחבורה. אבל כאן רק מתחילה הבירוקרטיה: האם תקבל אישור גם לתחנות הטענה ציבוריות?
יהודה לוינגר |  3
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, pexels)
משרד התחבורה מאשר היום (שני) כי חברת טסלה של אילון מאסק צפויה לקבל רישיון ייבוא רשמי של ממשרד התחבורה כבר בשנת 2021, אך למרות הדיווחים עדיין לא קיבלה על כך אישור רשמי.
משמעות קבלת הרישיון הינה הבאתם של כלי הרכב החשמליים של החברה ללא הגבלת כמות ולייבא ולשווק באופן ישיר את הרכבים לישראל ללא מתווך. עד כה הרישיון של טסלה היה מוגבל לכמות רכבים מצומצמת למטרות הדגמה.
מניות החברה ממשיכות לנסוק למרות משבר הקורונה, ולמרות שאנליסטים בעולם עדיין חלוקים לגבי השקעה בטסלה - על פי בדיקה של בלומברג, מי שהחליט לקחת הימור בכל הקשור למניית טסלה, שהפכה לסנסציה של שנת 2020 ולמנייה הרווחית ביותר, הצליח להפוך לאדם עשיר מאוד בהשקעה מינמלית. למעשה, מי שרכש במהלך 2010 מניות טסלה בסך כולל של 5,800 דולר בלבד ולא התפתה למכור – מחזיק כיום בסכום של מיליון דולר. 
בטסלה סיכמו שנה נהדרת ודיווחו ברשתות החברתיות: "בשנת 2020 ייצרנו וסיפקנו כחצי מיליון מכוניות. תודה ענקית לכל אלה שאפשרו זאת". המנכ"ל והמייסד אילון מאסק הוסיף בציוץ משלו: "כל כך גאה בצוות טסלה שהשיג את אבן הדרך הגדולה הזו! בתחילת הדרך של טסלה חשבתי שיש לנו (אופטימי) סיכוי של 10% לשרוד בכלל".
כאמור, טסלה צפויה להגיע בקרוב לישראל עם קבלת רישיון הייבוא המסחרי. אבל הסיבוך הבירוקרטי רק מתחיל כאן: טסלה עוד תצטרך לקבל אישורים לתחנות טעינה בדרכים או במבנים. גם שיתוף הפעולה עם חברות ביטוח וגרירה עוד לא ברור. כך או כך ישראל אמנם ערוכה למעבר לכלי רכב חשמליים, אבל עדיין לא מספיק. אחד האתגרים של טסלה יהיה לבחון את נתיבי ההשקעה הנכונים בארץ.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    למי שיודע לספור כסף
    דמיטרי 01/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עשיתי חשבון פשוט - פראייר קונה טסלה צריך לעבור 650 אלף ק״מ בשביל להוכיח שהוא לא פרייר שלא קנה מקבילה של טסלה - מזדה 3.
    סגור
  • 2.
    טסלה זה אייפון על גלגלים ...
    אריאל 01/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כולנו יודעים עד כמה מותגים כמו אייפון וטסלה פופולאריים ... טסלה ( חברת מכוניות+הייטק+אנרגיה) הולכת לקרוע את השוק ... בכמה תחומים ...
    סגור
  • 1.
    איזו "מהפכה" תעשה מכונית שעולה מ-300 אלף שקל ומעלה?
    נו באמת 01/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אז ימכרו פה כמה עשרות בשנה (במקרה הכי טוב - מאות ספורות) מתוך קרוב ל-250 אלף מכוניות.
    סגור