כסף וצרכנות

בנק ישראל: העלות השבועית של הסגר - 3.5 מיליארד שקל לשבוע

בנק ישראל מודיע כי החמרת המגבלות בסגר השלישי שיתחיל ביום חמישי בחצות צפוי לגרום ליותר נזק מאשר הסגר השני. במסגרת הסגר המעודכן שאושר אמש, תצומצם הנוכחות במקומות עבודה, יסגרו מקומות עבודה שמקבלים קהל ומערכת החינוך תיסגר
ארנולד נטייב | 
בדרך לסגר (צילום פלאש 90)
בנק ישראל מודיע היום (רביעי), כי עלות החמרת המגבלות בסגר השלישי שיתחיל ביום חמישי בחצות, מוערכת ב-3 עד 3.5 מיליארד שקל לשבוע של סגר. על פי ההערכות, הסגר יגרום לנזק גדול אפילו יותר משל הסגר בחודש אוקטובר שנפל על תקופת החגים.
במסגרת הסגר המעודכן שאושר אמש: תצומצם הנוכחות במקומות עבודה, יסגרו מקומות עבודה שמקבלים קהל, ובראשם המסחר, השירותים האישיים מקרוב והמלונות באיים הירוקים. בנוסף, כעת, הפעילות הפרונטאלית בכלל מערכת החינוך, למעט החינוך המיוחד, תיסגר (מעבר ללמידה מרחוק). היציאה מהבית לצרכים שאינם חיוניים תוגבל לאלף מטר בלבד והופחת הסף המותר להתקהלות ל-5 אנשים בחלל סגור ול-10 אנשים בחלל פתוח. עוד נקבע כי, המסעדות, הסגורות לישיבה עוד מהסגר השני, תוכלנה לפעול רק במשלוחים.
על פי ההערכות של הבנק, הסיבות שהסגר צפוי להיות קשה יותר הן שבחודש אוקטובר הסגר היה חלקי בלבד, כיוון שלקראת סוף החודש המשק כבר נפתח והסיבה השנייה הינה בגין תקופת החגים שבה ממילא הפעילות הכלכלית נמצאת בעצימות נמוכה יחסית וכן מערכת החינוך סגורה. לעומת זאת, כעת הסגר יחול כולו על ימי פעילות עסקית וחינוכית רגילה.
"אנו מעריכים שבממוצע חודש אוקטובר, שיעור הפעילות עמד לכל הפחות על 88%. משמעותו של כל שבוע בו הפעילות ברמה זו, להבדיל מפעילות מלאה, הוא הפסד תוצר של 3.2 מיליארד שקל", אמרו בבנק ישראל.  על פי הנתונים, הסגר הראשון שהחל בחודש אפריל גרם לנזק המשמעותי ביותר, של 5.4 מיליארד שקל בשבוע כאשר פעילות המשק עמדה על כ-80%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה