כסף וצרכנות

הביטקוין ממשיך בשלו: הגיע לשיא חדש של 41 אלף דולר

המטבע הדיגיטלי השלים עלייה של 40% תוך שבוע וממשיך לנפץ את כל תקרות הזכוכית האפשריות. שגיא בקשי מנכ"ל חברת Coinmama ל-ice: " מדובר בנכס נדיר, שאין הרבה ממנו, מטבע חזק יותר מכל מטבע אחר"
כפיר אדר | 
ביטקוין (צילום freepik)
את העובדה שכנראה כבר אין דרך לעצור את הדהירה ביטקוין, מטבע הקריפטו המוביל בעולם, ככל הנראה כולם מבינים והוא ממשיך לשבור שיא אחר שיא גם בשנת 2021, כאשר היום (שישי) כבר עבר את רף 41 אלף הדולרים עם קפיצה ל-41,700 דולר.
רק אתמול המטבע הדיגיטלי חצה את 40 אלף דולר לפני שירד שוב והנה הנסיקה שלו ממשיכה בכל הכוח. רק בשבוע הראשון ל-2021 טיפס ערכו בכ-40% וב-12 החודשים האחרונים זינק ב-400%. הזינוק המפתיע של הביטקוין מגיע לאחר שהבנק הגדול בארה"ב הוציא הערכה כי המטבע הדיגיטלי צפוי לעלות לפי ארבעה מערכו בטווח הרחוק עד כדי סכום שנראה היום אסטרונומי: שער של 146 אלף דולר.
על פי אתר בלומברג, בעקבות חציית המטבע את רף ה-37 אלף דולר, שווי השוק הכולל של מטבעות הקריפטו חוצה את רף הטריליון דולר לראשונה. על רקע ירידת שער הדולר, הביטקוין ממשיך לתפוס תאוצה עם עלייה של 350% אל מול הדולר.
שגיא בקשי, מנכ"ל חברת CoinMama, המספקת שירותי קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו בעולם, מדגיש כי: "מי שמבין את הפוטנציאל בביטקוין לא מופתע מהמחיר. זה אפילו זול. מדובר בנכס נדיר, שאין הרבה ממנו. עד היום נכרו כ 18.6 מיליון מטבעות. 4 מיליון מתוכם (הערכה) אבודים לנצח - אנשים שאיבדו את המפתחות. 11 מיליון מטבעות - לא זזו כבר למעלה משנה. זאת אומרת שסך כל המטבעות במחזור הוא כ 3.6 מיליון, והביקוש רק הולך ועולה. אין מספיק סחורה. גם אם כל אדם שמתעניין היום לקנות יחזיק עשירית ביטקוין, זה אומר 36 מיליון איש וזהו".
"חשוב לציין כי יש כיום כ 4.6 מיליארד משתמשי אינטרנט בעולם, ויש כתריסר מדינות שגובלות בחדלות פירעון עם מטבע קורס ואזרחים שמחפשים עוגן (לבנון, ונצואלה, ארגנטינה, טורקיה ועוד). לתוך המירוץ הזה נכנסות חברות ענק שגם הן רוכשות ביטקוין במאות מיליוני דולרים, מה שלא משאיר הרבה סחורה לאדם הפשוט. אזרחי ישראל צריכים לחשוב על איך ייראה הכסף בעתיד, והאם הם באמת לוקחים את הסיכון של לא להיות חלק מהעולם החדש הזה".
עוד מדגיש בקשי: "ביטקוין הוא לא השקעה ולא מניה שקונים עם ספקולציה שהמחיר יעלה על מנת למכור. הוא פשוט מטבע חזק יותר מכל מטבע אחר אשר מהווה כספת ששומרת על החסכונות שלך לאורך שנים, ללא צד שלישי, ללא התערבות המדינה וללא בקשת רשות מאף אחד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה