כסף וצרכנות

הדולר ממשיך לצנוח לשפל של 25 שנה, הביטקוין דווקא מתייצב

כל פעם שהדולר נחלש אל מול המטבעות המקומיים, הביטקוין מנצל את המצב ופורץ למעלה. המטבע הדיגיטלי כבר צנח ב-30% אבל בשעות האחרונות החל לעלות ולהתייצב. הדולר מתקרב לשפל של 25 שנה אל מול השקל
יהודה לוינגר | 
ביטקוין (צילום unsplash)
הביטקוין ממשיך לתעתע. לאחר הצניחה שלו אתמול (שני) בכמעט 30%, המטבע הדיגיטלי מתייצב ונסחר בשעות אלו בשער של מעל 35 אלף דולר, וזאת כאשר כבר הגיע לשיא של 41 אלף דולר. הדולר לעומת זאת ממשיך לרדת אל מול השקל ונסחר סביב ה-3.18, כאשר אם יגיע לרמה של 3.1 זה יהיה שפל של 25 שנה.
על פי הערכות של כלכלנים, הביטקוין עולה או יורד בהתאם להתחזקות או היחלשות הדולר אל מול המטבעות הזרים. ניתן לבחון זאת לפי מדד ה-DXY שעוקב אחר מגמת הדולר ביחס למטבעות בשאר העולם, כאשר בכל פעם שהוא עולה - הביטקוין יורד, וכן להיפך. כך, בשעות הערב אתמול טיפס מדד ה-DXY לשיא של 90.61, ובהתאם מטבע הקריפטו התחיל לצנוח.
ברגע שמדד ה-DXY צנח למדד של 90.35, הביטקוין החל להראות סימני להתאוששות, ועתה שני המדדים מתייצבים אבל לא לרמות שיא, כאשר ה-DXY ברמה של 90.32 נקודות, והביטקוין מתייצב על שער של 35 אלף דולר. 
בישראל המצב משקף את מצבו של הדולר, כאשר הוא נחלש אל המטבע המקומי בעקבות כניסתם של דולרים רבים לשוק הישראלי בעקבות הפקת הגז הטבעי, כמו גם ירידה חדה של קניית דולרים על ידי ישראלים למטרות חו"ל עם ההגבלות בטיסות בסגרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה