כסף וצרכנות

הרכבות בדרום בוטלו ומשרד התחבורה מתנער מאחריות: האם מגיע לכם פיצוי?

רכבת ישראל השביתה את כל הרכבות מדרום לתל אביב ביום שלישי האחרון, אך האם מגיע לציבור הנוסעים פיצוי? תשובת משרד התחבורה מתחמקת: "הציבור התאים את עצמו למצב החדש" 
ארנולד נטייב |  2
תחבורה ציבורית (צילום ויקיפדיה, יחצ)
רכבת ישראל החליטה להשבית את כל הרכבות מדרום לת''א ביום שלישי האחרון בהפתעה גמורה וללא התראה מראש לצורך עבודה על תשתיות. מערכת Ice בדקה איזה פיצוי משרד התחבורה הציע עבור משתמשי הרכבת שרכשו חוזה חופשי חודשי/גמיש 30 - התשובה היא שום דבר.
חשוב לציין כי תנועת האוטובוסים נמשכת, אם כי ישנם עיכובים רבים בעקבות המחסומים שנפרסו על ידי המשטרה. ישנם אנשים שמגיעים למקום עבודתם באמצעות הרכבת בלבד, והם הנפגעים העיקריים מהמהלך. 
בבדיקה שביצענו עם רכבת ישראל נאמר לנו כי הלקוחות זכאים לפיצוי כספי אם לא השתמשו בלמעלה משלוש נסיעות ברכבת (תשלום יחסי) ובהנחה כי הרב קו שבידינו הונפק על ידי רכבת ישראל, במידה ולא יש לפנות למנפיק הרב קו. אפשרות נוספת שניתנה בידינו היא לדחות את מועד הרב קו עד אשר תחודש תנועת הרכבות, אך עם סייג קטן שבו נאמר כי אין צפי וודאי לחזרת ההפעלה, למרות שעל פי ההערכות שלהם החזרה צפויה בתחילת חודש פברואר.
אם רכשתם את הכרטיס דרך רב קו אונליין התשובה היא מעט שונה: במידה ולא בוצע כלל שימוש בכרטיס ישנה אפשרות לבטל את החוזה דרך האפליקצייה, במידה ונעשה שימוש יש לפנות למפעיל הרב קו - כפי שמסרו ברכבת ישראל. 
נציגי חברת האוטובוסים אגד מסרו כי במידה וברצון הלקוח לקבל פיצוי הוא נדרש להגיע בהקדם האפשרי למתחם של "על הקו" בעירו ולהסדיר את העניין מולם. כשהפננו לתשומת ליבם כי כרגע יש סגר ואסורה התניידות לצורך שאינו חיוני באגד לא ידעו למסור תשובה שונה.
בסגר הראשון משרד התחבורה דווקא העניק פיצוי:
נוסעים שטענו חופשי חודשי בחודש מרץ יכלו לבחור פיצוי של טעינת חופשי חודשי בחצי מחיר, טעינת חוזה דומה לתקופה של 14 ימים או טעינת ערך צבור בשווי רבע ממחיר החוזה.
משרד התחבורה מסרו ל-Ice: "בניגוד לסגר הראשון, התחבורה הציבורית בסגר השני והשלישי המשיכה לפעול באופן מלא ולספק שירות לכלל הנוסעים בארץ. ציבור משתמשי התחבורה הציבורית מתמודד מזה כשנה עם משבר הקורונה. רוב הציבור התאים את עצמו למציאות החדשה ורוכש חוזה נסיעה המתאים לצרכיו האישיים. כתוצאה מכך, בחודשים האחרונים חלה ירידה של כ 50% במספר המנויים החודשיים שנרכשו על ידי הנוסעים, ואילו ברכישת מנויי "חופשי יומי, חופשי שבועי" ובערך צבור, חלה עליה".
מתגובת משרד התחבורה עולה כי בגלל שתנועת האוטובסים ממשיכה לפעול, משתמשי הרכבות שרכשו חוזה חופשי חודשי/גמיש 30 במאות שקלים ויצאו לחל''ת או עברו לעבוד מהבית אינם זכאים כלל להחזר. משרד התחבורה ציין כי ישנה עלייה ברכישת החופשי יומי אך יש לציין כי העלות יקרה יותר מרכישת חוזה חופשי חודשי, במידה ועושים שימוש תדירה בתחבורה הציבורית.
תחבורה בדרך שלנו, עמותת נוסעים ומומחים הפועלת על מנת להציב את צרכי הנוסע בתחבורה הציבורית והאלטרנטיבית במרכז קבלת ההחלטות, מסרה: "הצטערנו לשמוע על החלטה בעלת חשיבות גבוהה למאות נוסעים ללא התראה מראש. אנו מבינים את הצורך בעבודות התחזוקה ומברכים עליהן, אך עם זאת אנו רואים לנכון לעדכן את ציבור הנוסעים מראש באמצעות הכלים התקשורתיים העומדים בידיהם ולהציע אפשרות ביטול של חוזה חודשי למי שרכש בטרם ההודעה על ההשבתה. העמותה תמשיך לשמור על קשר עם רכבת ישראל ומשרד התחבורה על מנת לוודא מתן שירות מקצועי ויעיל עבור קהל הנוסעים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מי זה בדיוק משרד התחבורה?
    ד"ר ישראל אייליג 01/2021/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יפה עשתה הנהלת רכבת ישראל שהחליטה לנצל את הסגר למען קידום הרכבת. וחבל שבמשרד התחבורה לא מזיזים את התחת למען. תושבים. אבל מסיבות בניגוד לנהלים- זה יודעים של לעשות. אז לכול בוחרי הליכוד-יזכרו שהגב' רקב היא חלק ממי שאתם תצביעו עבורו. אותם אלו שאתם, כלל לא מעניינים אותם. חישבו שוב האם מגיע לכם להיות סוג ב'
    סגור
  • 1.
    ישר כוח למשרד התחבורה!!!
    חסוי 01/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 3
    יישר כוח למשרד התחבורה שקיבלו החלטה אמיצה לחשמל את כול מערך מסילות הרכבת בדרום בחודש אחד ולנצל הזדמנויות בזכות הסגר!!!! חבל שלא עושים ככה עם הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ואמן ויעשו ככה גם בצפון בהמשך
    סגור