כסף וצרכנות
דואר ישראל סיכם את 2020 בירידה של 26.5% במסירות חבילות מחו"ל
כ-50 מיליון חבילות שמקורן מחוץ לישראל נמסרו במהלך השנה החולפת לעומת 68 מיליון ב-2019, פתח תקווה העיר המובילה בישראל בהזמנת חבילות לנפש, כרמיאל במקום השני ועפולה שלישית. מי המובילות בכמות החבילות? ומי האתר המוביל בהזמנות?
הקורונה הורידה את נפח העבודה דואר ישראל, כך עולה מ"דוח הסחר המקוון של דואר ישראל" לשנת 2020 שפורסם היום (שלישי), שממנו גם עולה כי השנה נמסרו 50 מיליון חבילות מחו"ל בלבד, לעומת 68 מיליון חבילות שנמסרו בשנת 2019 – ירידה של לא פחות מ-26.5%.
מנתוני דואר ישראל לסיכום 2020, עולה, כי מתוך כ-50 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל, כ-30 מיליון חבילות נמסרו ב-20 הערים הגדולות: פתח תקוה - מובילה לראשונה בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסיה, עם כ-2.9 מיליון חבילות שתושביה הזמינו השנה (11.8 חבילות לתושב בממוצע), כרמיאל מדורגת במקום השני עם כ-540 אלף חבילות (11.7 חבילות לתושב בממוצע), ובמקום השלישי עפולה שתושביה הזמינו השנה כ- 605 אלף חבילות מחו"ל (11.2 חבילות לתושב בממוצע).
תל אביב ממשיכה להוביל את דירוג הערים בכמות החבילות, והיא העיר שתושביה הזמינו את כמות החבילות הגבוהה ביותר גם בשנת 2020 עם כ-4.7 מיליון חבילות. ביחס לגודל האוכלוסיה, תל אביב דורגה השנה במקום הרביעי, עם 10.1 חבילות לתושב, לעומת 2019 אז דורגה במקום השני ביחס לגודל האוכלוסיה.
עלי אקספרס אתר הקניות הבינלאומי המוביל, סופר פארם המוביל בישראל
מסקר עדכני שנערך בינואר 2021 על ידי מכון "שילוב" I2R עבור חברת דואר ישראל במדגם ארצי מייצג בקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת, שקנתה בשנה האחרונה ברשת (לא כולל מוצרי מזון והזמנת אוכל במשלוחים), עולה כי אתר הקניות הבינלאומי הפופולארי בקרב ישראליים הוא עלי אקספרס (60%), במקום השני, ולראשונה בדירוג אתר הקניות SHEIN הסיני (30%) ואחריהם (29%) ebay אמזון (21%) ו- .(21%) Next המדינות המובילות מהן מגיעות החבילות ישראל – סין, ארה"ב ובריטניה.
מסקר עדכני שנערך בינואר 2021 על ידי מכון "שילוב" I2R עבור חברת דואר ישראל במדגם ארצי מייצג בקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת, שקנתה בשנה האחרונה ברשת (לא כולל מוצרי מזון והזמנת אוכל במשלוחים), עולה כי אתר הקניות הבינלאומי הפופולארי בקרב ישראליים הוא עלי אקספרס (60%), במקום השני, ולראשונה בדירוג אתר הקניות SHEIN הסיני (30%) ואחריהם (29%) ebay אמזון (21%) ו- .(21%) Next המדינות המובילות מהן מגיעות החבילות ישראל – סין, ארה"ב ובריטניה.
מסקר מכון "שילוב "I2R עבור דואר ישראל עולה עוד כי אתר הקניות הישראלי הפופולארי בקרב הישראליים הוא סופר- פארם (24%), אחריו: טרמינלX עם 18% ובמקום השלישי עזריאלי. קום (15%). את החמישייה סוגרות וואלה שופס (13%) וקסטרו.(11%).
מקום | כמות חבילות שחולקה ב-2020 | ממוצע חבילות לתושב ב-2020 | דירוג בשנת 2020 | דירוג בשנת 2019 |
| 2.9 מיליון | 11.8 | 1 | 3 |
| 540 אלף | 11.7 | 2 | לא נכנסה לדירוג 20 הערים הראשונות |
| 605 אלף | 11.2 | 3 | 1 |
| 4.67 מיליון | 10.1 | 4 | 2 |
| 1.94 מיליון | 9.3 | 5 | 4 |
| 1.141 מיליון | 8.7 | 6 | 6 |
| 2 מיליון | 8.2 | 7 | 12 |
| 1.82 מיליון | 8.1 | 8 | 9 |
| 765 אלף | 7.9 | 9 | 14 |
| 784 אלף | 7.7 | 10 | 8 |
| 732 אלף | 7.5 | 11 | 10 |
| 2 מיליון | 7.3 | 12 | 7 |
| 1.4 מיליון | 7.15 | 13 | 11 |
| 1.57 מיליון | 7.1 | 14 | 13 |
| 1 מיליון | 7 | 15 | 15 |
| 930 אלף | 6.5 | 16 | 17 |
| 827 אלף | 6.4 | 17 | 16 |
| 538 אלף | 5.8 | 18 | 18 |
| 4.4 מיליון | 4.7 | 19 | 19 |
| 708 אלף | 3.5 | 20 | 20 |
ביגוד הוא הקטגוריה המובילה בקניות ברשת
עוד עולה מהסקר ומנתוני דואר ישראל, כי הקטגוריה המובילה בקניות ברשת (באתרים בארץ/חו"ל) בשנת 2020 הייתה ביגוד (73%). קטגוריות נוספות היו הנעלה (41%), קוסמטיקה, בישום ואיפור (35%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית (35%), גאדג'טים (33%), כלי בית (32%), סמארטפונים ואביזרים לטלפון (32%) ואביזרים וקישוטים לבית(31%) .
עוד עולה מהסקר ומנתוני דואר ישראל, כי הקטגוריה המובילה בקניות ברשת (באתרים בארץ/חו"ל) בשנת 2020 הייתה ביגוד (73%). קטגוריות נוספות היו הנעלה (41%), קוסמטיקה, בישום ואיפור (35%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית (35%), גאדג'טים (33%), כלי בית (32%), סמארטפונים ואביזרים לטלפון (32%) ואביזרים וקישוטים לבית(31%) .
דני גולדשטיין, מנכ"ל חברת דואר ישראל, אמר "שנת 2020 הייתה אחת השנים המאתגרות בתולדות דואר ישראל והעמידה אותנו במבחן לאור הירידה בהטסות בכל העולם, סגירת חלק מהמדינות, והצורך ולהמשיך ולשרת את הציבור כתשתית חיונית גם בתקופות הסגר, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות, גם כאשר עובדים רבים נעדרו, עקב מחלה או בידוד. הגענו לתקופה זו איתנים מתמיד, על בסיס מערך לוגיסטי וטכנולוגי מתקדם שהוקם בשנים האחרונות, וניהול מוקפד שאיפשר לנו להמשיך ולתת שירות מיטבי גם בתקופת הקורונה, ואף להיערך לחגי הקניות בצורה טובה יותר משנים קודמות. במהלך 2020 אף יצא לדרך הליך מכירת 20% מחברת הדואר למשקיע, שיאפשר המשך צמיחת החברה גם בשנים הבאות על בסיס יכולותינו בתחומי הסחר המקוון והפיננסיים, ועל בסיס רצפת המכירות הרחבה שיש לנו בכ-1,400 נקודות שירות ברחבי הארץ".
עוד הוסיף: "בשנים האחרונות הפך דואר ישראל לשחקן משמעותי בשוק הסחר המקוון שתורם רבות להורדת יוקר המחיה בישראל. בשנת 2020 הקניות ברשת הפכו לאמצעי המרכזי לביצוע קניות, בעקבות הקורונה, סגירת השמיים לטיסות לחו"ל וסגירת הקניונים בארץ. אנו ממשיכים לפעול לשיפור חווית הלקוח ולצמצום זמני ההמתנה ביחידות הדואר באמצעות שירות זימון תורים מראש, והנגשת יותר מידע במערכות הדיגיטל של החברה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה