כסף וצרכנות

מענק של 750 שקל לכל אזרח, נתניהו הציג את התוכנית הכלכלית. מנדלבליט יתנגד?

ראש הממשלה ושר האוצר הציג את התוכנית הסיוע למשק המונה שורה של מענקים והסרת רגולציות. בכחול לבן תקפו: "ביבי מתחמן ולא מתכוון לממש כלום". היועמ"ש שיגר מכתב לאוצר והזהיר מפני כלכלת בחירות
מערכת ice |  11
נתניהו ומנדלבליט (צילום פייסבוק בנימין נתניהו, לעמ עמוס בן גרשון)
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר האוצר ישראל כ"ץ, הציגו הערב (ראשון) את התוכנית לשיקום והחייאת הכלכלה.
"אנו מביאים היום תוכנית של תשעה צעדים להזנקת הכלכלה שלנו בענק". אמר ראש הממשלה בפתח הדברים והוסיף: "מאמין שהרוב הגדול בממשלה ובכנסת יתמכו בה כדי להתייצב לצד העסקים והעצמאיים בישראל. אנחנו נדאג לכל אזרח. עד היום הבאנו הרבה תכניות סיוע. אני חייב להגיד שעסקים רבים עדיין זקוקים לעזרה. אני קשוב להם. אנו פועלים לעזור להם. יחד עם שר האוצר אני מביא תשעה צעדים להזניק את הכלכלה בגדול. התוכנית תסייע לכלכלה ואזרחי ישראל".
מיד לאחר מכן הוצגה התוכנית ותשעת צעדיה ליציאה מן המשבר הכלכלי:  
1. יוענק מענק לעסקים שנפגעו ב-25% ומעלה. כל עסק יקבל מענק שינוע בין 8,000 ל-15,000 שקלים. כל עסק של 300,000 שקל ומעלה, יזכה למענק של 30 אלף שקלים. על פי המתווה גם עסקים חדשים יקבלו מענקים.
2. יחולקו מענקים למשק הבית עד העשירון השביעי. כל אזרח בוגר יקבל מענק של 750 שקלים לכל בוגר, 500 שקלים לכל ילד חמישי ומעלה.  כל מקבלי הקצבאות יקבלו כפל מענק.
3. תמריץ להחזרת מובטלי קורונה לעבודה: יינתן מענק בגובה דמי האבטלה למבוטלים השבים לעבוד. בחודש השני יקבלו השלמת שכר. כך גם בחודשים השלישי והרביעי. עסקים שיחזירו מובטלים וותיקים למעגל העבודה יקבלו מענק גם הם.
4. יינתן גם נתן מענק מיוחד לנכים. בשווי 500 מיליון שקלים, מענק חצי שנתי.  
5. תתקיים פריסת מע"מ לעסקים קטנים ובינוניים.
6. תינתן הקלה בהלוואות לעסקים: דחיית תשלום הקרן בשנה נוספת. הנחת החזר הלוואות מ-5 שנים עד עשר שנים. הגדלת ההלוואות לעסקים בסיכון גבוהה.
7. יינתנו דמי אבטלה לעצמאיים.  
8. הפחתת רגולציה עסקית להזנקת הכלכלה: עסקים יזכו לקבל רישוי עסקים בהצהרה בלבד. תבוצע הקפאת רגולציה חדשה לשנה עד השלמת חקיקה בנושא.
9. רפורמה להגדלת ההשקעות: קרנות הפנסיה והביטוח יוכלו להשקיע עד 50 מיליארד שקל בהייטק ו-150 מיליארד שקל בתשתיות.
"אביא את התוכנית לדיון בממשלה. אני אביא לכנסת מה שדרוש חקיקה. אני מאמין שהרב הגדול יתמוך בה ובהתלהבות. אני בטוח שרוב חברי הכנסת יתמכו בעסקים בישראל ולא ירצו לפגוע בהם. אם התוכנית לא תאושר עכשיו היא תידחה בחודשים רבים עד שתורכב הממשלה הבאה העצמאיים לא יכולים לחכות". מסר נתניהו.
בכחול לבן הגיבו להצהרת נתניהו: "גם הממשלה וגם בכירי האוצר לא ראו את פרטי התכנית, ומסיבה אחת: אין כזאת. ביבי מתחמן ולא מתכוון לממש כלום. עצוב מאוד שנתניהו שוב מבטיח, לא יקיים וישאיר לבד מאות אלפי ישראלים שמחכים לעזרה.  אחרי הבחירות נוודא שתקום ממשלה שתורכב רק מאנשים ישרים שיעשו הכל לשקם את הכלכלה ואת הפילוג בעם".
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיגר מכתב לשר האוצר בעקבות הצגת התוכנית הכלכלית: "אבקש להזכיר כי אנחנו מצויים בתקופת בחירות הגוזרת על הממשלה חובת איפוק וריסון בכל הנוגע להחלטות, הקצאת משאבים ויוזמות חקיקה".

נתניהו הגיב על כך ומסר: "אולי שהיועץ המשפטי יגיד לי כמה חיסונים להביא, כי זאת כלכלת בחירות"?.
מטעם משרד המשפטים נמסר: "פרטיה של תוכנית כלכלית כלשהי - ככל שישנה - לא הובאו בפני היועץ המשפטי לממשלה ולכן ממילא לא ניתן היה לתאם דבר. יובהר, כי גם בשבוע שעבר לא הוצגה בפני היועמ"ש תוכנית כלשהי והאמור במכתבו התבסס על מידע כללי וראשוני בלבד שהובא לידיעתו".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    שופך לכיסנו את הכסף שלנו.אחרי המבול
    צביה רוטמן 02/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ביבי פותח את הכיס,של כולנו.של כולם פרט לשלו. וכך ישפוך את הכסף שלנו חזרה לכיסים שלנו כדי שמיד יקח חזרה דרך מיסי עתק. כסף לא צומח על העצים. אך בשקרי ביבי ישצמיחה אדירה של יש מאין. פנטסיה מזרחית גואה אחרי שמצא בחלומו את מערת עלי באבא. אי אפשר כבר לנשום. נחנקים מהתחמון השטיק והטריק של ליצן האימים הזה.רק תבחרו בו לעוד 4 שנים וזכו לראות כמה עוד יותר רע מזוהם ואובדני יהיה כאן.
    סגור
  • 8.
    מענק לכלאזרח
    רון 02/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תשחררו כבר את הכסף לאנשים אין מה לאכול לילדים
    סגור
  • 7.
    יפה
    הודא 01/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יפה
    סגור
  • 6.
    פרנק 28/2 חדרה
    סבטלנה שלומייב 01/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי אמר דברים נכונים תודה על מענקים ואני מקווה שהכל יהיה בסדר מקווה מאוד .
    סגור
  • 5.
    מענק750
    אבו גויעד עאהד 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אני רוצה כן
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    מנדבליט
    עליזה ברמוחה 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי הוא מנדבליט מושחת ונוכל ורמאי ושקרן וגנב עבריין פושע אנטישמי זרע עמלק יקבע על ראש הממשלה בנימין נתניהו היקר שלנו מנדבליט חייב כלא מעשיהו מחכה לך דחוף אישפוז אברבנל מחכה לך עבריין בוז בוז בוז לך צריך לחקור אותך על כל התיקים שתפרת לביבי נתניהו היקר שלנו שדואג מכל הלב והנשמה שלו למען המדינה שלנו ועל עם ישראל חי וקיים לעוד הרבה שנים בע"ה אמן ואמן בע"ה אמן מנדבליט השם ינקום בך לא תצליחו במזימות שלך. השם יפיל אותך במכה חזקה ואיומה וקשה מאוד תבוא עליהם אמן ואמן
    סגור
  • רשע אכזר אתה לא ישר ביבי צדיק תתן את הסכמתך העם נואש
    יאיר 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מי ייתן
    סגור
  • תוכנית מתווה {״750₪ לכל מבוגר, 500 לכל ילד מהחמישי״}
    ביבי נתניהו 02/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כסף בוטל
    סגור
  • 3.
    יאיר נתניהו: אבא אני צריך עוד 750 שקל
    בנקאי 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אבא בנימין נתניהו, מה הבעיה ? נעשה עוד תוכנית. אה אבל תקבל גם נוסף, כי אנחנו משפחה נכה כלכלית. ודרעי ירשום אותך גם לישיבה. ישיבת הפוסיקט. תקבל קצבת אברך.
    סגור
  • 2.
    אין על ביבי
    אנונימי 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד...
    סגור
  • 1.
    ומנדלבליט גם רצה למצוא חן
    ד 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכך שמנע את סגירת נתב"ג. טוב, כנראה שלא מעט משפחות יזכרו לו זאת לדאבון לבם. כל השאר ישכחו זאת.
    סגור