כסף וצרכנות

כסף אמיתי: מאסטרקארד תאפשר עסקאות במטבעות דיגיטליים

ענקית הסליקה והאשראי מתכוונת לשלב בהמשך השנה אופציה לסחר באמצעות מטבעות מבוססי בלוקצ'יין על גבי הפלטפורמה שלה. גם ויזה ופייפאל פועלות בכיוון, אבל מאסטרקארד כבר מוכנה טכנולוגית
רועי בהריר-פרל | 
מאסטרקארד (צילום Pexles)
התקדמות משמעותית נוספת במסע הלגיטימציה המואץ של מטבעות הקריפטו בשבועות האחרונים: ענקית הסליקה והאשראי מאסטרקארד הודיעה כי בהמשך השנה בכוונתה לאפשר לסוחרים לקבל תשלומים במטבעות דיגיטליים.
נכון לרגע זה, החברה עדיין לא פירטה אילו מטבעות בדיוק היא תאשר להעביר דרך מערכת הסליקה שלה והיכן היא תאפשר זאת, אולם נראה כי התכנית מצויה בשלב מתקדם למדי: מנכ"ל מאסטרקארד מייקל מייבאך התחייב עוד לפני כשבועיים, בהודעה שצורפה לדו"ח הרבעוני האחרון של החברה, לשלב תשלומים במטבעות דיגיטליים על מנת "לאפשר גמישות מקסימלית ללקוחות ולסוחרים כאחד", כלשונו.
במאסטרקארד מקווים כי הסחר במטבעות דיגיטליים ירחיב את מעגל העסקאות שנעשות דרכה בעיקר נוכח היתרונות שבסחר שמתבצע מחוץ לגבולות האקו-סיסטם של המטבעות הממשלתיים. ואולם, בחברה מודעים היטב לכך שגם אם פתיחת האפשרות לשימוש במטבעות דיגיטליים תתמרץ את הסוחרים להציע אותה, לא בטוח שהצרכנים ימהרו לאמץ אותה, שכן רובם משתמשים בביטקוין כהשקעה ולא כמטבע נזיל. כשהם רכשו ביטקוין, הם לא תכננו לבצע באמצעותו עסקאות וסביר להניח שלא יהיה קל לשכנע אותם לשנות גישה בנוגע לעניין. בנוסף לכך, עדיין לא ברור, כאמור, אם ביטקוין - המטבע הדיגיטלי הפופולרי בעולם כיום - בכלל יהיה חלק מהתכנית של מאסטרקארד.
נכון להיום, רק מעט מאוד סוחרים באזורים החוקיים של המשק (כלומר, לא דארקנט ולא טלגרם) מקבלים תשלום בביטקוין, אבל העובדה שחברת טסלה, בראשות האדם העשיר בעולם אילון מאסק, רכשה לאחרונה ביטקוין ב-1.5 מיליארד דולר לא רק הקפיצה את ערכו הגבוה מאוד ממילא של המטבע, אלא גם הפכה אותו ללגיטימי יותר. כעת, בטסלה מדברים על מכירת המכוניות החשמליות של החברה תמורת ביטקוין, אבל ייקח זמן עד שמהלך כזה ייצא לפועל, ובכלל, עד שמטבעות הקריפטו יתחילו להניע כלכלה גלובלית בהיקף רחב.
ובכל זאת, מאסטרקארד ממש לא שלפה את הרעיון הזה מהמותן, מבלי לחשוב על היבטיו לעומק. במשך שנים היא מפתחת כלים ופטנטים בתחום הקריפטו - בעיקר בכל הנוגע לאבטחה של העברת הכספים, שמירה על פרטיות וטכניקות אימות - ומעסיקה לא מעט עובדים בתחום הארנקים הדיכיטליים.
למעשה, היא כבר מוכנה לגמרי, לפחות מבחינה טכנולוגית, לפתיחת האופציה של סחר בקריפטו על גבי הפלטפורמה שלה - מה שיסייע לה בתחרות הצפויה על שוק הקריפטו מול פייפאל, שכבר הודיעה כי בכוונתה לתמוך בתשלום בביטקוין בהמשך השנה, והמתחרה הגדולה ויזה, שגם כן הביעה רצון לאפשר זאת בשלב מסוים בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה