כסף וצרכנות

נמשכת התאוששות בענף היהלומים: היצוא המשיך לטפס גם בפברואר

היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-153 מיליוני דולרים, עלייה של כ-31% לעומת פברואר 2020. יצוא נטו של יהלומי גלם עמד על סך של כ- 124 מיליוני דולרים, עלייה של כ-20.5% לעומת פברואר אשתקד
מערכת ice | 
יהלומים (צילום pexels)
לאחר שנה לא קלה לענף היהלומים הישראלי, עם התאוששות בחודשי השנה האחרונים של 2020 ובחודש ינואר 2021, גם חודש פברואר המשיך את המגמה החיובית, שנרשמה עם עלייה בשלוש מתוך ארבע קטגוריות הסחר של הענף, בסיכום חודשי שפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה.
בחודש פברואר 2021 היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-153 מיליוני דולרים, עלייה של כ-31% לעומת פברואר 2020. יצוא נטו של יהלומי גלם עמד על סך של כ- 124 מיליוני דולרים, עלייה של כ-20.5% לעומת פברואר אשתקד. יבוא היהלומים המלוטשים נטו עמד על סך של כ- 161 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 43% לעומת פברואר 2020 ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ- 251 מיליוני דולרים נרשמה עלייה של כ- 24%.
הנתונים הנ"ל מעודדים בהתחשב בכך שלאורך רוב חודש פברואר חל סגר שהשפיע על זמינות הטיסות. נקודה חיובית נוספת טמונה בכך שבחודש זה יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות עמד על כ-16% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל, יעד חדש שנוסף למפת היצוא הישראלי (בפברואר 2020 לא נרשם כל יצוא ישיר של יהלומים לאיחוד האמירויות).
סיבה נוספת לצמיחה בהיקף יצוא היהלומים מישראל היא, ככל הנראה, העלייה בביקוש לתכשיטים משובצים בסין ובארה"ב, בזו האחרונה, העלייה החלה להיות מורגשת לקראת עונת החגים (חג ההודיה וחג המולד, על שלל מועדי הקניות הנמצאים בתווך) של סוף השנה.
אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה, ציין: "אני שמח לראות כי המגמה החיובית שנרשמה בחודשים האחרונים המשיכה גם בחודש פברואר, למרות הסגר., יש לתעשייה סיבות לאופטימיות אחרי תקופה קשה. הנתונים שנרשמים בענף היהלומים העולמי ובאופן ספציפי בשוק היהלומים והתכשיטים האמריקאי בחודשים האחרונים מצביעים על התאוששות הצריכה ואנו מעריכים כי החציון הראשון של השנה צפוי להיות חיובי במיוחד מבחינת הענף" כך גור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה