כסף וצרכנות

בגלל הדמיון לשפם של היטלר: אמזון שינתה את האייקון של האפליקציה

האייקון כלל, במקור, אלמנט של נייר דבק גזור מעל החיוך המפורסם, שהזכיר לרבים את הצורר הנורא בהיסטוריה. גם הגרסה החדשה מרפררת לחבילות המפורסמות של החברה, אבל בלי לעורר קונוטציות מחרידות

רועי בהריר-פרל | 
אמזון (צילום unsplash)
ענקית הקמעונאות והטכנולוגיה אמזון השיקה בסוף ינואר השנה אייקון חדש לאפליקציה שלה. האייקון הורכב משני אלמנטים: החיוך המוכר מהלוגו ומעליו מלבן בצבע תכלת שקצהו התחתון מזוגזג, במראה שמזכיר נייר דבק של אריזה שמגיעה בדואר (מאזמון, כמובן). ואולם, התחכום העיצובי הזה עורר תגובות זועמות של משתתפים רבים בקבוצות המיקוד של החברה, שמצאו דמיון - שאכן קיים, במידת מה - בין המלבן המזוגזג לשפמו המפורסם של הצורר הנאצי אדולף היטלר, ימ"ש. כתוצאה מכך, החליטה אמזון לשנות את האייקון שזה עתה עוצב ולהחליף את ה"שפם" בריבוע עם קיפול כלפי פנים בצד השמאלי למטה.
למעשה, השפם המדובר, שנקרא "שפם מברשת שיניים", אומץ לראשונה על ידי הקומיקאי האיקוני צ'רלי צ'אפלין כפי שציינו משתמשים אחרים שהתנגדו לשינוי, אבל העובדה שמאז שנות ה-30 של המאה הקודמת הוא מזוהה בעיקר עם היטלר הופכת אותו לסמל שנהוג להוקיע.
השינוי של אמזון נעשה ברגע האחרון, ממש לפני שהעיצוב החדש נכנס לתוקף ברחבי העולם. "אמזון תמיד חוקרת דרכים חדשות לרצות את הלקוחות", אמר דובר החברה בתגובה לשינוי. "פרסמנו את העיצוב החדש של האייקון כדי לעורר ציפיה והתלהבות לקראת מסע הקניות שלהם באפליקציה על ידי משהו שנראה כמו הקופסה שהם מקבלים מאיתנו הביתה".
העיצוב החדש, כאמור, מתרחק מאוד מאלמנט ה"שפם", אבל עדיין משאיר את המוטיב של פתיחת האריזה באלמנט החדש (הקיפול מסמל הסרה של נייר דבק). כצפוי, הפידבקים לאייקון החדש חיוביים הרבה יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה