כסף וצרכנות

אחרי כמעט שבוע: ‏הספינה שנתקעה בתעלת סואץ חולצה, אך מה ההשלכות?

בעקבות הפקק שיצרה הספינה "אבר גיבן" בתעלת סואץ, גבר החשש ממחסור בסחורות בישראל העלול ליצור כבר בעוד מספר ימים, גל של עלייה במחירים. כחלק ממאמצי החילוץ הוצאו 27 אלף קוב של חול מגדות התעלה וכעת מקווים כי הקטסטרופה תימנע
אורן שטרנברג | 
אילוסטרציה ספינת משא (צילום משה שי פלאש 90)
ספינת "אבר גיבן" שנתקעה לפני מספר ימים בתעלת סואץ, טרם חולצה. אך יחד עם זאת, הפקק במעבר ספינות הסחורה נמשך, וכעת גובר החשש שהדבר יביא למחסור במכולות שייצור עליית מחירים. במקביל נוצר מחסור במוצרים בישראל במהלך הימים האחרונים. 
יבואנים ישראליים אמרו כי טרם קיבלו דיווחים על התייקרות המשלוחים שלהם, אולם הם כן חווים עיכובים באספקה - דבר שעלול להוביל לגל של עליית מחירים בהמשך. קיים חשש ממשי כי כל יום שבו הספינה תישאר במקומה, יושפעו מחירי ההובלה (שהתייקרו בשנת הקורונה). בתקופת הקורונה, עלות שינוע המכולות זינקה מ-2,000, 2,500 דולר ליותר מ-9,000 דולר – מדובר בעלייה של 400%. 
ספינת המטען שנתקעה בתעלת סואץ נחשבת לאחת מהגדולות בעולם כאשר אורכה עומד על 400 מטרים. עד כה, פונו כ- 27 אלף מטרים של בוץ- אלם הדר לא סייע בחילוץ. כעת תולים תקוות בגאות גדולה שתסייע בהזזת הספינה ממקומה. סוכנות הידיעות רויטרס ציינה כי סלע שנמצא מתחת לקשת הספינה הוא שתוקע את מאמצי החילוץ. מנגד נטען על ידי הרשויות במצרים כי קיימים זרמי מים מתחת לקשת הספינה.
בשלב זה לפחות 369 סירות ממתינות למעבר בתעלה, בהן עשרות ספינות מטען גדולות. על פי הדיווחים, חלק מהספינות נושאות עליהן מכליות נפט, גז טבעי נוזלי או גז נוזלי. לפחות בעשר מהן קיים משלוח של בעלי חיים. נשיא מצרים, עבד אל-פתיח א-סיסי, הורה על הכנות להסרה אפשרית של כמה מ-18,300 המכולות של הספינה התקועה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה