כסף וצרכנות

הסופרליג הוקמה, מה זה עשה למניות של קבוצות הכדורגל?

הסופרליג, ליגה חדשה שמאיימת להחליף את ליגת האלופות בכדורגל הוקמה באופן רשמי יממה לפני אישור הפורמט החדש של ליגת האלופות. 12 קבוצות מהגדולות ביבשת החליטו לקחת חלק ולהקים את הליגה החדשה, איך זה השפיע על המניות של הקבוצות?

מערכת ice | 
צופים במשחק כדורגל (צילום iStock)
הבוקר (שני) 12 קבוצות כדורגל מהגדולות באירופה, אתלטיקו מדריד, ריאל מדריד וברצלונה היריבות הספרדיות, הקבוצות מאנגליה ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי, ארסנל, צ'לסי, וטוטנהאם, וענקיות הכדורגל האיטלקי אינטר, מילאן ויובנטוס הכריזו כי הם יקימו ליגה חדשה שנקראת "סופרליג" שתהיה מנותקת מארגון הכדורגל האירופי "אופ"א". מענק הכניסה לליגה כ-350 מיליון דולר.
כזכור, בינואר האחרון חלק מהקבוצות נפגשו בכדי לקדם את הרעיון, בארגוני הכדורגל של פיפ"א ואופ"א לא  אהבו את הרעיון וכבר אז איימו על השחקנים שישתתפו במיזם ככאלה שלא ישתתפו בתחרויות השונות של פיפ"א ואופ"א. אחרי ההודעה על ההקמה של סופרליג, אופ"א איימה בתביעה של כ-60 מיליארד דולר. 
הסיבה להקמת הליגה היא ההפסדים של קבוצות הכדורגל משידורי המשחק על אחת כמה וכמה בתקופת הקורונה, אחת הסיבות שיותר הרגיזו את הקבוצות היא ששני משחקים שנתפסים כמעניינים שודרו באותה השעה למרות בקשות לשידור בשעות שונות הם נתקלו בסירוב מאופ"א. 
בליגה יהיו 15 קבוצות שונות ועוד 5 קבוצות משתנות שעולות עם שני בתים של עשר קבוצות. הקבוצות שהגיעו לשלבים המאוחרים ביותר יוכלו לזכות בסכומים של עד 350 מיליון דולר לעונה. דורטמונד ובאיירן מינכן מהליגה הגרמנית הודיעו היום באופן רשמי כי הם לא יקחו חלק בליגה החדשה.
מה ההכרזה עשתה למניות הקבוצות?
המניות של קבוצות הכדורגל שכן בחרו להשתתף זינקו. יובנטוס עלתה בבורסה של יובנטוס, עלייה דרמטית של קרוב ל-13% בבורסה של מילנו. מניית מנצ'סטר יונייטד עשתה עלייה מתונה יותר בבורסה של ניו יורק  עם עלייה של כ-5%. באופן די מפתיע מניית בורוסיה דורטמונד התחזקה בכ-7% בבורסה של פרנקפורט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה