כסף וצרכנות

מענק חתימה ענק ופרס שמן לזוכה: המספרים מאחורי הטלטלה בכדורגל העולמי

3.5 מיליארד אירו יתחלקו בין 12 מייסדות הסופר ליג, המפעל החדש שיחליף את ליגת האלופות - 425 מיליון אירו לקבוצה, זכייה תהיה שווה 400 מיליון אירו. מי הכוח הכלכלי מאחורי המפעל ומה ההבדל מהצ'מפיונס? הנה התשובות
מערכת ice | 
מייסדות הסופרליג (צילום צילום מסך טוויטר)
אחרי הסערה הגדולה שעוררו כמה מענקיות הכדורגל האירופי עם ההחלטה לייסד את הסופר ליג, מפעל חדש שיחליף את ליגת האלופות הוותיקה, זאת חרף איומים קשים בסנקציות מצד אופ"א, הגוף שמנהל את הכדורגל האירופי, התמונה מתחילה להתבהר מדוע הצעד היה הכרחי לקבוצות.
מנצ’סטר יונייטד, מנצ’סטר סיטי, ליברפול, צ’לסי, טוטנהאם, ארסנל, ריאל מדריד, ברצלונה, אתלטיקו מדריד, אינטר, יובנטוס ומילאן, שייסדו את המפעל החדש ירוויחו רק מעצם הקמתו 3.5 מיליארד אירו שיחולקו ביניהן מדי שנה, כ-425 מיליון אירו לקבוצה, סכומים שגבוהים יותר מפי 3 מהתחרות של אופ"א, שם הזוכה גרפה 130 מיליון דולר אם זכתה.
חשבתם שזה הכל? מעבר לכך כ-2 מיליארד אירו נוספים יחולקו על פי ההישגים במהלך העונה לקבוצות על פי הצלחתן (כ-30%), סכום של כ-600 מיליון אירו על פי ההישגים בעדור החולף וכ-300 מיליון אירו שיהוו סכומי אקסטרה שיחושבו עד לסיום התחרות. בסך הכל, מדובר בכמעט 100% הכנסה לקבוצות הללו.
מאחורי המהלך עומד הגוף הכלכלי החזק ג'י פי מורגן והרשת המרכזית שזכתה בזכויות השידור היא DAZN, רק הכנסות זכויות השידור יניבו כ-4 מיליארד אירו, פי שניים מההכנסה שקיימת כיום בצ'מפיונס ליג, שאגב שם הסכומים מתחלקים בין 32 קבוצות, שיהפכו ל-36 החל מהשנה הקרובה.
כבר שנים שהקבוצות הבהירו לראשי אופ"א שהן מצפות להגדלת ההכנסות, אך משלא נענו הבינו שכדי לייצר הכנסה לעצמן הן חייבות לבצע צעד חריג ואין ספק שצעד זה יצר זעזוע אמיתי. בהמשך צפויים דמי הסולידריות שיקבלו הקבוצות לרמה של 10 מיליארד דולר, שיחולקו בין 20 הקבוצות שייקחו חלק במפעל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה