כסף וצרכנות

עיריית תל אביב מחלקת מענקים לשיפוץ הבתים בדרום העיר

במסגרת מיזמים להתחדשות עירונית בעירייה הוחלט על חלוקת מענקים שישמשו את תושבי השכונות הדרומיות ושכונות יפו לשיפוץ חזיתות הבתים. המיזם יכלול שני סוגי מענקים ויתרום לניראות השכונות
מערכת ice |  2
רון חולדאי (צילום פייסבוק/רון חולדאי)
עיריית תל אביב- יפו תעניק מענקים כפולים לתושבי דרום-מזרח העיר וכמו כן לתושבי יפו לצורך שיפוץ חזיתות בניינים. העירייה יוצאת במיזם חשוב בתחום ההתחדשות העירונית של שכונות דרום מזרח העיר ויפו – מתן מענקים כפולים לתושבים אשר ישפצו את חזיתות בתיהם. מטרת המיזם לשפר את איכות החיים של תושבי השכונות ואת נראות המרחב הציבורי הפרטי, ולצמצם מפגעים תברואתיים הנגרמים ממבנים ישנים.
מדובר במענקים כפולים שיינתנו לתושבים כתמריץ לשיפוץ חזיתות המבנים. מענק ראשון של עד 10,000 שקל, הניתן לכל דירה בבניין השוכן בשכונות הבאות: קריית שלום, נווה עופר, עזרא והארגזים, נווה ברבור, כפיר, נווה אליעזר, נווה חן, ניר אביב, לבנה וידידה, יפו ג ונווה גולן, עג'מי וגבעת עליה, צהלון ושיכוני חיסכון, מכללת יפו ודקר, צפון יפו, שכונת שפירא, נווה שאנן והתקווה.  
שיפוץ חזית הבתים, לפני ואחרי. צילום: דורון סהר
נוסף על כך יינתן מענק רווחה שזכאים לו כל בעלי הנכסים שיש להם הקלה בארנונה מעל 40% ומתגוררים בשכונות אלה בדרום העיר וביפו. נוסף למענקים, לכל בעל דירה המבקש לשפץ את חזית ביתו עומדת האפשרות לקבל הלוואה בתנאים מקלים, בסכום של עד 52,000 ₪ ב-65 תשלומים, ללא ריבית והצמדה.
צוות עירוני של היחידה לשיפוץ חזיתות במינהל ההנדסה מסייע בתהליך. כמו כן, מחלקת שיפוצי חזיתות בתים של החברה העירונית עזרה ובצרון מקדמת את השיפוצים מזה למעלה משלושים שנה, מייעצת ומסייעת במימון השיפוץ ומספקת תמיכה, ליווי ופיקוח לאורך כל התהליך. 
רון חולדאי ראש עיריית תל אביב- יפו: "צדק חברתי אמיתי פירושו שכל תושבי העיר זכאים וצריכים להינות ממרחב ציבורי ופרטי מטופח ונעים. ועל כן מכפילה העירייה את סכום הסיוע הניתן לתושבים בשכונות דרום מזרח וביפו. החלטה זו מצטרפת לעשרות מיזמי תיעדוף בשכונות אלו בכל התחומים: מערכת החינוך, שירותים חברתיים, פעילות קהילתית, סבסוד תרבות, וכמובן – שדרוג ושיקום תשתיות במיליארדי שקלים. התחדשות ושיקום הבניינים והשטחים הפרטיים מהווה מנוף לקידום וטיפוח התושבים, הנראות וסביבת המגורים".
 
אלי גינזברג מנכ"ל עזרה ובצרון: "המענקים יחד עם ההלוואה מאפשרים לכל בעל דירה לשפץ את חזית ביתו בעלות מינימלית של כמה מאות ₪ בכל חודש. כך, יכול כל בעל דירה להעלות את ערך דירתו וליהנות מסביבת מגורים נעימה ומחודשת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה עם שיפוץ בפנים? (ל"ת)
    צחוק? 04/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד (ל"ת)
    אבי 04/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור