כסף וצרכנות

רד הוט צ'ילי פפרס מכרה את השירים שלה, זה הסכום הענק שתקבל

חברת ההשקעות Hipgnosis תשקיע יותר מ-140 מיליון דולר בקטלוג השירים של הלהקה האמריקאית. רד הוט צ'ילי פפרס מצטרפת אל הטרנד של מכירת קטלוג השירים כמו בוב דילן ובלונדי
מערכת ice | 
רד הוט צילי פפרס (צילום מסך אינסטגרם)
הלקה האמריקאית רד הוט צ'ילי פפרס מצטרפת אל הגל ומכרה את קטלוג השירים שלה ביותר מ-140 מיליון דולר. 
חברת ההשקעות היפנוסיס (Hipgnosis Songs faound), שגייסה עד כה כ-1.2 מיליארד ליש"ט היא הקונה כשמאחוריה נמצאות רכישות קטלוגים ביותר מ-670 מיליון דולר.
הלהקה מצטרפת ללהקות ואמנים מפורסמים אחרים כמו בלונדי, כריסי היינד וניקי סיקס ממוטלי קרו שיצירותיהם נמצאים כבר תחת הקבוצה שמחזיקה בזכויות של  יותר מ-58 אלף שירים בהם שליש מ-30 אלף השירים המושמעים בספוטיפיי.
כזכור בדצמבר האחרון בוב דילן מכר גם הוא את הזכויות על קטלוג השירים שלו ליוניברסל בסכום המוערך במאות מיליוני דולרים.
תעשיית המוזיקה סבלה בעשורים האחרונים מהאטה עקב הקושי של חברות התקליטים ששלטו עד תחילת שנות ה-2000 על עולם המוזיקה, להסתגל לעולם המקוון ולתעשיית הסטרימינג. בשנת 2019 לבדה עולם הסטרימינג ייצג 56 אחוז מכלל ההכנסות של תעשיית המוזיקה שעמדו על יותר מ-20 מיליארד דולר. המצב הזה גרם ליוצרים להעריך מחדש את שווי השירים שלהם.  
"לשירים מעולים ומוכחים יש הכנסה מהימנה שניתן להעריך מראש. זה יותר טוב מהשקעה בזהב או בנפט" אומר מרק מרקוריאדיס מייסד היפנוסיס. ההימור של מרקוריאדיס הוא שיוכל להפוך שירים לנכסים בין אם אלו שירים חדשים או קלאסיקות ישנות ועד כה זה משתלם גם למשקיעים וגם לאמנים.
כעת הזמר אנתוני קידיס, הבסיסט "פלי", המתופף צ'אד סמית והגיטריסט ג'ון פרושיאנטה שכתבו את מרבית שירי הלהקה ריפדו גם הם את כיסם ולמעשה דאגו לעתידם הכלכלי ללא קשר להופעות, או הצלחה מסחרית כזו או אחרת בשירים הבאים שיבואו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה