כסף וצרכנות

עסקת המוזיקה של העשור: שיריו של בוב דילן נמכרו במאות מיליוני דולרים

היוצר הבינלאומי, בוב דילן, מכר את זכויות היוצרים על שיריו לחברת המוזיקה הגדולה בעולם - יוניברסל מיוזיק בעסקה ששוויה מאות מיליוני דולרים. צעד נוסף בתעשיית המוזיקה הגוועת שזינקה מחדש בעידן הסטרימינג
יהודה לוינגר | 
בוב דילן (צילום קן רגן אינסטגרם)
יוניברסל מיוזיק דיווחה היום (שני) על רכישת קטלוג השירים של הזמר והיוצר האמריקאי בוב דילן, ובעלות על זכויות היוצרים של הזמר ב-60 השנים האחרונות. עסקת הענק מכילה כמובן את כל להיטיו של דילן כמו: "Blowin’ In The Wind", "Knockin’ On Heaven’s Door" ועוד. 
במהלך הקריירה העשירה שלו, מכר דילן לא פחות מ-125 מיליון תקליטים ברחבי העולם, ואז זכה להערכה כאשר קיבל את פרס נובל לספרות בשנת 2016. פרטי העסקה הסופיים לא פורסמו, אך על פי ההערכות הן בתשע ספרות: מאות מיליוני דולרים.
דילן ניהל בשנים האחרונות מגעים עם בכירים ביוניברסל מיוזיק, ביניהם עם ג'ודי גרסון, יושבת ראש ומנכ"לית קבוצת הוצאת יוניברסל מיוזיק - חטיבת ההוצאה לאור העולמית של החברה, שהצליחה לבסוף לשכנע את דילן למכור את זכויותיו על שיריו. בשונה מאומנים רבים אחרים, דילן היה בעל הזכויות הבלעדי על שיריו שהכניסו לו רווחים שנים רבות לאחר הוצאתם, בעיקר בעקבות השמעתם ברדיו או בקולנוע כמו גם בפרסומות. יוניברסל, שנחשבת לחברת המוזיקה הגדולה בעולם כינתה את עסקת הענק "הסכם פרסום המוזיקה המשמעותי ביותר במאה האחרונה". 
עידן הסטרימינג החייה את תעשיית המוזיקה הגוועת כמו ספטופיי ופלטפורמות אחרות שזינקו בזמן הקורונה. שוויה של יוניברסל מיוזיק ממכירות, נכון לשנת 2019, היה 30 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה