כסף וצרכנות

בסבב ההסלמה הקודם הממשלה הבטיחה מיליונים לאשקלון: מה יושם ומה לא?

במרכז להעצמת האזרח מסבירים כי הקמת מערך המצלמות בחוף בסך של 1.2 מיליון שקל בוטל בשל עלותו הגבוהה ומשרד הביטחון היה אמור להקצות מיגוניות ניידות והדבר לא קרה, אבל היו גם נקודות אור
כפיר אדר | 
פרויקט המרינה באשקלון (צילום הדמייה רן ון דן)
מיכל צדוק מנכ״לית המרכז להעצמת האזרח מסבירה ל-ice כי הממשלה קיבלה שתי החלטות לטובת מיגון העיר אשקלון, עוד בתום סבב ההסלמה הקודם בדרום, אך מתעכבת לבצע את כל המשימות עליהן התחייבה.
בחורף 2020, לאחר סבב ההסלמה האחרון, התקבלו שתי החלטת ממשלה לעניין סיוע לעיר אשקלון בשל המצב הביטחוני (החלטות 4865 ו-658) ועל מנת לתת מענה מיידי והולם לתושביה בהתמודדות עם המצב הנפיץ והשלכותיו וכך גם בסיוע בנשיאת נטל ההוצאות החריג שהוטל על העיר בגין המצב הביטחוני.
החלטה 4865 התקבלה כאמור בפברואר 2020 והיא כוללת מגוון צעדים, בין היתר: הקצאת 9 מיליון שקל לצורך היערכות לחירום - שדרוג והרחבה של מרכז ההפעלה, שיפוץ מקלטים, רכישת מערכת לפתיחת מקלטים מרחוק והתקנת מצלמות גבהים, מיגון מרכזי יום, תגבור הפעילות הקהילתית לאוכלוסיות רווחה בעיר, הקמת גדר לאזור התעשייה הדרומי, הקמה של מערך מצלמות בחוף הים באשקלון לשימוש משטרת ישראל, הפעלת מרכזי חוסן ועוד.
מבדיקת המרכז להעצמת האזרח, עלה כי: פעילויות לאוכלוסיות הרווחה בעיר לא תוגברו כנדרש על ידי משרד הרווחה, לא מוגנו מרכזי יום על ידי משרד הרווחה, להקמת מערך המצלמות בחוף משטרת ישראל הקצתה סך של 1.2 מיליון שקל בשנת 2020, אך בשל העובדה שהשנה התנהלה בתקציב המשכי ובשל עלותו הגבוהה של הפרויקט, היה קושי רב בקבלת אישורים הנדרשים להוצאתו לפועל. האישורים התקבלו בסוף שנת 2020, ומשכך, התקציב הוקצה ליישום רק בשנת 2021. משרד ראש המשלה לא הקים ועדת היגוי ליישום ההחלטה, משרד הביטחון היה אמור להקצות מיגוניות ניידות לפריסה בעת משבר, עד היום לא ידוע מה קרה עם 30 המגיוניות של משרד הבטחון.
בין הסעיפים שכן יושמו, בולטים הסעיפים שבאחריות משרד הבריאות: משרד הבריאות הקצה 100,000 שקל בשנת 2020, והעביר הכשרות בתחום עזרה ראשונה נפשית לעובדי עיריית אשקלון, בהתאם לתוכנית שגובשה על-ידי משרד הבריאות עם עיריית אשקלון. הפרויקט בוצע בהצלחה, והתקציב נוצל במלואו. מרכז החוסן בעיר אשקלון פועל באופן מלא בהתאם לנוהל מרכזי חוסן ותוכניות עבודה אשר מאושרת על-ידי הועדה העליונה למרכזי חוסן, בהובלת משרד הבריאות. המרכז מעניק שירותים בתחום טיפול בתגובות דחק וטראומה נפשית. כמו כן, מסייע לרשות בחיזוק החוסן הקהילתי ובתוכניות ייעודיות בתחום של הערכות לחירום. 
העיר אשקלון היא בין הערים הגדולות הראשונות להיפגע בעת מטחי טילים מרצועת עזה, וכך גם בעת מבצעים צבאיים בגזרת הרצועה. העיר נמצאת בצמיחה וכמות התושבים בה הולכת וגדלה מדי שנה, ומכך גם הסכנות לאור ריכוזי האוכלוסין בה. על ממשלת ישראל, זאת שעוד מתקיימת ואמורה לקבל החלטות, לפעול בהקדם ולהביא למלוא מימוש החלטות הממשלה 4865 ו- 658, על מנת לספק ביטחון ושלמות הגוף והנפש לתושבים שנפגעים כתוצאה מהמצב הביטחוני. אנו מאכלים לסיום במהרה של ההסלמה ולחזרה מלאה לשגרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה