כסף וצרכנות

מחקר בדק: אלו בעלי העניין שגרמו הפסדים למשקיעים

מי שהתפתה לרכוש מניות בעקבות בעלי ענין מסוימים הפסיד תשואה שנתית של 10% ביחס לשוק, מי שקנה מניות יחד עם מנהלי הכספים השיג תשואה ממוצעת של 21.5%. כל הנתונים בפנים
מערכת ice | 
צילום pixbay edit ice
מחקר שערכה חברת TipRanks אשר בחן רכישות בעלי ענין לאורך חמש שנים בבורסות האמריקאיות ואת התשואה שהשיגו אותן מניות לאחר מכן, גילה הבדלים גדולים ברווחים שהשיגו מי שמיהרו וקנו בעקבות המנהלים ומחזיקי המניות הגדולים.
המחקר של טיפרנקס גילה שרכישת מניות על ידי מנהלי הכספים היא המדד הטוב ביותר לחיזוי עליה צפויה מבין כל בעלי הענין. מי שקנה מניות יחד עם מנהלי הכספים השיג תשואה ממוצעת של 21.5%. הבאים אחריהם הם הדירקטורים שהם והעוקבים אחריהם השיגו תשואה של 20.7%. רכישות של מנהלים בחברות הניבו תשואה של 19.8% ואילו המנכ"לים ניצבים רק במקום הרביעי עם 19.3% תשואה ממוצעת.
המחקר מגלה שמעקב אחר רכישות בעלי ענין חיצוניים שמחזיקים עד 10% מהחברות, שהם בחלק גדול מהמקרים גופים מוסדיים, הוא אסטרטגיה גרועה. אותם משקיעים השיגו 12%, אולם מדובר בתשואה הנמוכה ב-1.8% מהשקעה במדד ה-S&P האמריקאי באותה עת.  
בטיפרנקס ערכו פילוח של השקעות בעלי ענין לפי גודל החברות וגילו שבעוד שבחברות הגדולות והבינוניות הרוב המכריע השיגו תשואות גבוהות בהרבה מהשוק, הרי שבחברות המיקרו מי שהתפתה לרכוש בעקבות המנהלים והדירקטורים השיג תשואה נמוכה בקרוב ל-10% מהמדד האמריקאי. יתכן שהסיבה לכך שחלק מאותן רכישות של בעלי ענין היו ניסיון לשדר אמון בחברות ולתמוך במחיר המניה, שלא הצדיק את עצמו במבחן הזמן.
לדברי אורי גרינבאום, מייסד ומנכ"ל טיפרנקס, מעקב אחר פעולות של בעלי ענין הוא אחד מעקרונות ההשקעה הבסיסיים ביותר מאז שהחלו דיווחים מסודרים על כך. המחקר שערכנו מחדד את החשיבות שלא לעשות זאת באופן עיוור. פעמים רבות מדובר ברכישות שנעשות על פי תוכנית שנקבעה מראש ואין בהן כדי להעיד לאן פני החברה ובמקרים אחרים, במיוחד בחברות המיקרו, עלולות להיות מניפולציות שיטעו את ציבור המשקיעים. מוטב להתייחס לרכישות אלו כאל כלי עזר נוסף בקבלת החלטות ותכנון אסטרטגית השקעה.
חברת TipRanks פיתחה טכנולוגיה לניתוח ודירוגים בשוק ההון על בסיס מידע המתפרסם ברשת ובחינה של מעל ל-7000 דו"חות של אנליסטים. המערכת סורקת את אתרי הכלכלה, דיווחים של חברות, בלוגים, רשתות חברתיות ותגובות של אנשים פרטיים ומפיקה מהם תובנות לגופים מוסדיים ומשקיעים פרטיים שיכולים לבחון את הרכב התיק שלהם ולזהות מבעוד מועד מגמות חדשות והזדמנויות השקעה בבורסות בארה"ב, קנדה ובריטניה. החברה מעסיקה 60 עובדים, רובם במרכז הפיתוח בתל אביב, וגייסה עד כה 99 מיליון דולר שמשמשים להרחבת הפעילות וגיוס עובדים חדשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה