כסף וצרכנות

מאסטרקארד מבטלת את הפס המגנטי בחו"ל - מתי בישראל?

החברה הודיעה על ביטול הפס המגנטי בכרטיסים שלה. מתי נצטרך להחליף את הכרטיסים בישראל?
יאיר מור | 
מאסטרקארד מבטלת את הפס המגנטי בחו"ל (צילום unsplash)
נפרדים מהגיהוצים: כרטיסי אשראי בישראל יתחילו להגיע ללא פסים מגנטיים החל מ-2024, כך אמרה אתמול מאסטרקארד ל-ice.
לפני שבוע הודיעה ענקית האשראי הבינלאומית כי היא מתכוונת לוותר על אמצעי התשלום הוותיק בכרטיסיה העתידיים. היא הסבירה איך הוא פותח על ידי IBM בשנות ה-60 כאמצעי דיגיטלי להעביר את פרטי התשלום במהירות בעת ביצוע עסקה. "הפס הצר הזה נשאר רכיב קבוע עבור מיליארדי כרטיסי תשלומים במשך עשורים, למרות התפתחות הטכנולוגיה. עתה, הפס המגנטי מתקרב לתאריך התפוגה שלו, ומאסטרקארד הופכת לרשת התשלומים הראשונה שתיפרד ממנו", היא כתבה.
החברה ציינה כי השינוי ייקח זמן, וכי היא תבצע אותו בהדרגה: בשלב הראשון, ב-2024, היא לא תדרוש מחברות המנפיקות כרטיסים שלה "ברוב השווקים" לכלול בהם פס מגנטי. בשלב השני, ב-2029, היא לא תאפשר להנפיק כרטיסים שלה עם פס מגנטי. בשלב האחרון, ב-2033, הכרטיסים האחרונים שלה שהונפקו עם פס מגנטי יגיעו לתפוגתם ולא יישארו עוד כרטיסי מאסטרקארד עם פסים מגנטיים.
במקום זאת, הכרטיסים יוכלו להגיע בעיצובים מודרניים יותר, עם יותר שטח לכיתוב או לתמונה ועם שבב EMV, שמחליף את הפס המגנטי כטכנולוגיית התשלום הפופולארית ביותר. החברה ציינה כי השבבים משמשים כבר היום ב-86% מפעולות התשלום המתבצעות פנים אל פנים (כלומר לא דרך הרשת), וכי לפי סקרים שנערכו עבורה בארה"ב בחודשים האחרונים יותר ממחצית מהמשתמשים מעדיפים תשלום בעזרת שבבים, בעוד בקושי 11% מעדיפים פס מגנטי, 81% ירגישו בנוח עם כרטיס שאין בו פס מגנטי ו-92% לא ישתמשו בכרטיס כזה פחות מאשר בכרטיס הנוכחי שלהם.
כאמור, הודעת החברה יצאה לפני שבוע. מיהרנו לשלוח שאילתה לחברה לגבי הלו"ז בישראל, שרק לאחרונה הפכה בה טכנולוגיית EMV לנפוצה. אמש אישרה לנו דוברות החברה כי הלו"ז בישראל זהה לזה שנמסר עבור "רוב השווקים", ויחל ב-2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה