כסף וצרכנות

ארה"ב מפנה עורף לישראל? הסיוע במימון כיפת ברזל בסכנה

דיווחים מארצות הברית מביאים תמונה שחורה כי מספר חברי קונגרס דמוקרטים לא יצביעו בעד התקציב אם הוא יכלול את סעיף "כיפת ברזל". המשמעות: עיכוב משמעותי בהעברת הסיוע הנוסף לישראל. מדובר באירוע נדיר שבו הקונגרס האמריקני אינו מאשר סיוע לישראל לצרכים הגנתיים, הרפובליקנים תוקפים
מערכת ice |  7
ביידן וF35 (צילום Official portrait of United State Edit ice)
עוד דוגמא להתקררות ביחסים בין ארצות הברית לישראל? על פי דיווחים מפתיעים הערב מארצות הברית, כאשר בעקבות התנגדות של קבוצת חברי קונגרס דמוקרטים עוכב אישור סיוע חירום אמריקני בסך מיליארד דולר לישראל לצורך הצטיידות בסוללות ומיירטים של מערכת "כיפת ברזל".
ברק רביד דיווח כי: "שעות ספורות לפני ההצבעה על חוק התקציב בבית הנבחרים האמרקיני הודיעו כמה חברי קונגרס כי לא יצביעו בעד התקציב אם הוא יכלול את סעיף "כיפת ברזל". בעקבות ההתנגדות הוסר הסעיף הזה מחוק התקציב והוא ישולב בחוק תקציב הביטחון שיובא להצבעה רק בעוד כמה חודשים".
 
"המשמעות של הוצאת סעיף "כיפת ברזל", מחוק התקציב האמריקני היא עיכוב משמעותי בהעברת הסיוע הנוסף לישראל. מדובר באירוע נדיר שבו הקונגרס האמריקני אינו מאשר סיוע לישראל לצרכים הגנתיים".
הסנאטור הרפובליקני אנדי באר תקף: "זוהי סטירת לחי לבעלת בריתנו הישראלית בתקופה בה האמון באמריקה על הבמה העולמית מוטל בספק והמנהל ביידן מפלרטט עם הצטרפותו להסכם איראן הכושל. כיפת ברזל מגינה על ישראל מפני טרוריסטים. זה לא צריך להיות פוליטיזציה".
 
הדברים מגיעים דווקא אחרי הנאום של ג'ו ביידן באו"ם בו הבטיח כי יישמר הסיוע לישראל, כולל מערכת כיפת ברזל כדי שישראל תוכל להמשיך להגן על עצמה, תוך כדי המשך החתירה לשלום עם הפלסטינים.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    עדיף ככה
    יעקב 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עדיף לנו ללא כיפת ברזל .ברגע שנופל טיל ראשון צריך להוריד שכונה שלמה בעזה ואז או שיהיה שקט או שלא תהיה עזה פשוט מאוד.ותודה לדודסם.
    סגור
  • 6.
    שתי סנטוריות דמוקרטיות מוסלמיות
    תל אביבי 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שתי סנטוריות מוסלמיות שוות יותר מאיפאק וכל יהדות ארה"ב
    סגור
  • 5.
    רפובליקאים שמרקובליקאים (ל"ת)
    ג 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 4.
    ביידן בנט
    ישראלי 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין כסף לכיפת ברזל התוצאה הנהדרת מהפגישה בין ביידן לבנט והתידקורת הישראלית דוממת????????
    סגור
  • 3.
    בנט ולפיד "שיקמו את היחסים עם ארה"ב
    קובי בן עזרא 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    רק לפני שבועיים חזר ראש ממשלתנו מפגישת עם נשיא ארה"ב וכולו נצוצות של אוויר מלאכים. נכון יש לך תמונה , בפוטושופ זה פשוט וזול יותר. אז תפסיקו להתהלל על כלום , אתה וממשלתך .
    סגור
  • 2.
    תודה לך ביבי על שהשנאת את ישראל על הדמוקרטים
    פנדה 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    12 4
    תודה לך על ששירתת את האינטרסים הצרים של טראמפ ושרפת את הגשרים אל חצי מהמאמריקנים. את התוצאות של מדיניותך ההרסנית אנחנו קוצרים היום.
    סגור
  • 1.
    שקרים
    דוד 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם לבנט מותר לשקר גם לביידן מותר לשקר לבנט.
    סגור