כסף וצרכנות

נהגי המוניות ישלמו מס גודש? זה מה שחשבו בכנסת

הדיונים בנוגע למיסוי באזור גוש דן במסגרת המהפכה בתחבורה נמשכו גם לגבי המוניות. הטענה שעלתה: "לרוב מסיעות נוסע אחד, דבר המדמה אותן לרכבים פרטים וכי הן יוצרות גודש בצורה זהה", מנגד נטען: "גורמים למאות אלפי אזרחים להותיר את רכביהם בבתים", ההכרעה בדיונים הבאים, וגם: רוחב טבעות הגבייה
מערכת ice |  14
Gett (צילום freepik, אתר החברה Gett)
אחרי הדיון לגבי הרכבים הדו גלגליים שהוחלט כי יהיו פטורים ממס הגודש, ועדת הכספים סיימה אמש (שישי) בשעות הערב המאוחרות את דיונה השני בנושא אגרת הגודש בגוש דן. בחלקו השני של הדיון נידונה ארוכות סוגיית נהגי המוניות, כאשר משרד האוצר הציג כי אגרת הגודש תוטל על הנוסע ולא לעל הנהג, ובוועדה קראו להסדיר עניין זה במסגרת ועדת המחירים.
נציגי האוצר ציינו כי המוניות לרוב מסיעות נוסע אחד, דבר המדמה אותן לרכבים פרטים וכי הן יוצרות גודש בצורה זהה. מנגד טענו נהגי המוניות כי הם גורמים למאות אלפי אזרחים להותיר את רכביהם בבתים, וכי הם משמשים פעמים רבות כהשלמה לנסיעות בתחבורה הציבורית עבור הציבור, וכי הם דווקא מפחיתי גודש. עוד עלה נושא הפגיעה בפרנסתם של נהגי המוניות, כאשר האגרה אינה מוגבלת בסכום התקרה לעניינם, דבר שגם אם יושת על הנוסעים עלול לפגוע בהיקף הנסיעה במוניות. יו"ר הוועדה, ח"כ  אלכס קושניר קרא למשרדי הממשלה לבחון את הנושא לקראת המשך הדיונים.
חברי הכנסת קראו לבחון שילוב, גם אם עתידי, של גבייה רציפה, קרי מעקב בתוך הטבעות וגבייה לפי קילומטרז', ובנוסף גבייה עפ"י שכלול העומס בכל שעה, כאשר ככל שהעומס גדול יותר, העלות תהייה גבוה יותר, בדומה לנהוג בנתיב המהיר לת"א. וכן להותיר בחוק אפשרות לשילוב טכנולוגיות חדשות נוספות ככל שיהיו, עד שיכנס החוק לתוקף.
 
בהמשך החלה הוועדה בהקראת החוק, כאשר חברי הכנסת הציעו נוסחים שונים לדברי ההסבר לחוק ותכליתו. במסגרת הסעיפים המגדירים את גבולות טבעות אגרת הגודש עלו שאלות רבות מצד חברי הכנסת, בין השאר לאור כך שעלה שייתכנו אזורים שבטווח קצר יאלצו נוסעים לשלם עבור כניסה ל-3 הטבעות, וכך שבתוך הטבעת הפנימית יהיה אזור שרוחבו 2 קילומטרים בלבד, כאשר היו חברי כנסת שסברו שמדובר בפגיעה חופש התנועה עבור תושבי המקום. 
נציג האוצר הסביר כי רוחב 2 הקילומטרים הינו במקום מאוד ספציפי וכי התוואי תוכנן "כך שיכלול כמה שיותר נסיעות הכוללות כניסה לאזור הגודש ואזורי תעסוקה, אך היו מקומות בהן בגלל נתיבי הכבישים היה צורך בהזזה מסויימת של התוואי", עוד הוסבר כי התכנון היה של טבעת פנימית, 5 קילומטרים ממנה טבעת נוספת, ו-10 קילומטרים ממנה עוד טבעת. עוד הוצג כי שטח הטבעת הפנימית הינו כ-20 קילומטר רבוע. 
במשרד האוצר ומשרד התחבורה הסבירו כי מתווה החוק משרטט הגדרות כלליות לקביעת הטבעות, וכי התכנון בפועל יכלול התאמות לפי הסכמות השרים. נוכח הדברים קרא יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר למשרדים להבהיר בצורה ברורה יותר לקראת הדיון הבא את הגדרות הטבעות, וכי הסעיפים ידונו לאחר מכן בשנית.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    רק ביבי ותמיד ביבי נתניהו!!!! (ל"ת)
    אסף 10/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    לא נמאס לכם לגנוב את האזרחים ? על על האויר צריך לשלם?
    אסף 10/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דיייי נמאס מכל שני וחמישי עם חוק דיבילים שיושבים בכנסת העלובה ומגעילה לנו את החיים.נמאס לנו מהכנסת של הטיפשים... כל המדינה צריכים לעשות מעשה חסימת הכבישים אבל מול הכנסת על להפסקה של מיסים וקנסות שיופסק במידי, להחליף את הממשלה לימין בחזרה .צאו להפגין ולהפסיק להיות פראיירים של הדיבילים בכנסת!!!
    סגור
  • 11.
    מונית תשלם מס גודש אז היא כבר לא תחבורה ציבורית.
    יוסי 10/2021/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תחפשו מוניות על הירח.
    סגור
  • 10.
    חלטורה
    מוטי 10/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עופו כבר טומטומים אין לכם בושה לסחוט את כיסי הנהגים עוד ועוד
    סגור
  • 9.
    מה לגבי רכב נכים
    ציון 10/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלי תשלום ?
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    חבורה של טפשים חסרי כישורים (ל"ת)
    השפוי 10/2021/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 7.
    ממשלת זדון
    א 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איזה כיף שיש ממשלה שעובדת בשביל האזרח..טבעת של 20 קילומטר זה מת"א יכלול גם את ראשון ורובנהדרך לנתניה שבטח גם שם תהיה טבעת. המהפכה התחבורתית בעצם היא רק מיסוי שנועד לתת לאנשים לחשוב פעמיים אם הם רוצים ליסוע לאיזה עיר. בקיצור ממשלת השינוי היא סה״כ ממשלת זדון.
    סגור
  • 6.
    הנטל תמיד נופל על הקטנים והגדולים חוגגים
    אזרח 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עד מתי האזרחים ימשיכו כמו תוכים לשלם על כל הלוזרים שמנהלים את המדינה ,120 חוגגים לרוב העם שאין משלם , תתעוררו
    סגור
  • 5.
    משרד האוצר הכי רע מאז קום המדינה (ל"ת)
    משה בקר 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 4.
    חבורה של סתומים…
    משה 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מונית איננה כמו רכב פרטי כיוון שהיא מסיעה אנשים שונים מסביב לשעון. כל מונית חוסכת כמה עשרות רכבים שנכנסים. הלוגיקה הזו עד כדי מסובכת להם?
    סגור
  • ומה עם מונית שמסתובבת ריקה
    פי הטבעת 10/2021/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    או שאינה בעבודה ובעל הרכב מנצל את המונית לטובת סידורים אישיים באחת הטבעות?
    סגור
  • 3.
    לעבור
    דור 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני קורא לכל בעלי העסקים והחברות לעזוב את תל אביב ולעבור לערי הלווין. כשחולדאי יחנק .
    סגור
  • 2.
    בלבוז זמן, אין טעם בדיונים,
    זילברשוונץ 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האיראנים ישגרו טילים גרעיניים על השכונות של השמאלנים, במדינת תל ביוב יפו, ויישאר שם רק גוויות ובניינים הרוסים.
    סגור
  • 1.
    מדינה של רוע
    איימי 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    חברה אמרה לי: האנשים הכי רעים בעולם נמצאים פה. ברוכים הבאים לבית המשוגעים ישראל. בקרוב רק קורקינטים וכלבי טרף יסתובבו ב"עיר" ההזוייה הנקראת תל אביב
    סגור