כסף וצרכנות

אמזון צריכה לפחד? זה הסטארטאפ הישראלי שפותח תחרות מולה

אחרי שאמזון עשתה היסטוריה ופתחה סופרמרקט אוטונומי לגמרי במרכז לונדון, סטארטאפ ישראלי עלול לעקוף אותה בתור לקופה האוטונומית עם סניף מתחרה חדש
שירה יום טוב |  1
מיכאל ודניאל גבאי מייסדי טריגו (צילום תום ברטוב)

סופרמרקט אוטונומי זו אחת הבשורות שאמזון הביאה לעולם, אך כעת היא כבר לא לבד בשוק, וגם לא לבד בלונדון. טסקו, מקמעונאיות המזון הגדולות בעולם, הודיעה היום כי חנכה במרכז לונדון סופרמרקט אוטונומי, אותו היא מפעילה באמצעות טכנולוגית ראייה ממוחשבת שפיתחה חברת הסטארטאפ הישראלית Trigo. החנות שנפתחה הבוקר (שלישי) היא הסופרמרקט הראשון בעולם, אחרי אמזון, שכולל  מגוון של יותר מ-2,500 מוצרים, ופועל ללא קופות אלא באמצעות עמדות תשלום.

החידוש המשמעותי של הטכנולוגיה של טריגו היא האפשרות להטמיע אותה גם ברשתות קמעונאיות "מסורתיות", ולהסב למעשה סופרמרקט קיים לכזה אוטונומי, כשבאמזון מקימים רשת של ענקית הטכנולוגיה בלבד, ולא רק את הטכנולוגיה. העובדה הזאת מאפשרת לטריגו להגיע ללקוחות רבים יותר, כנראה בזמן קצר יותר, שכן לא מדובר בהקמת רשת קמעונאית חדשה מאפס - יתרון תחרותי משמעותי על פני אמזון בזירת הסופרמרקטים האוטונומיים. 
מיכאל גבאי, מנכ"ל טריגו: "פתיחת החנות על רחוב היי הולבורן במרכז לונדון, בקרבת חנויות אמזון גו מדגיש את התחרות העזה בין החברות.  רשת המזון טסקו היא היא הגדולה בבריטניה ומרשתות המזון הגדולות בעולם,ועם אימוץ הטכנולוגיה בשילוב היצע המוצרים הייחודי שלה, טסקו תאפשר חוויה יוצאת דופן ללקוחותיה".
רשת טסקו שהתחדשה הבוקר בטכנולוגיה של טריגו היא קמעונאית המזון הרביעית בגודלה בעולם עם הכנסות של כ-74 מיליארד דולר ומעל ל- 7,000 חנויות ב- 11 מדינות ברחבי העולם. 

הסופר שנחנך בלונדון. צילום: טסקו

הטכנולוגיה של טריגו פועלת כך שהיא מזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף לעגלת הקניות שלו באמצעות שילוב של מצלמות, מערכת של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת שמנתחת את התמונות, בדומה לטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים. בסיום הקניה הלקוח עוזב את הסופרמרקט ללא שום עיכוב או צורך בסריקה ומקבל את החשבונית ישירות לאפליקציית המובייל של הקמעונאי.
המערכת של טריגו יודעת לזהות גם מוצרים שהקונה מחזיק ביד, בשקית, או בעגלת הקניות ומאפשרת לצרכנים קניה מהירה בלי לחשוש מעיכובים מאחורי עגלות עמוסות של קונים אחרים. המערכת תוכננה בהתאם לתקני הפרטיות המחמירים ביותר בעולם ואינה אוספת או מנתחת מידע ביומטרי או מפעילה שיטות של זיהוי פנים. בנוסף, מרכזת המערכת באופן אנונימי מידע על העדפות הקונים המשמש את הרשת כדי לייעל את עבודתה והשירות לצרכנים.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ... הם יקנו אותכם ... לאקזיט הזה את ם מחכים !!! (ל"ת)
    רואה נכוחה 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור