כסף וצרכנות

היזהרו: אלו הכספומטים שייאלצו אתכם לשלם עמלה מטורפת

אם לפני 16 שנה קיוו בבנק ישראל שהסרת מנגנון הפיקוח על הכספומטים המרוחקים מהבנקים יעבוד לטובת הלקוחות, אז היום ב-2021 התברר ההפך: הסניפים נסגרו וכספומטים צמודי בנקים הפכו למצרך נדיר, כמה ייאלצו לשלם הלקוחות החוץ בנקאיים על משיכה מהכספומטים המרוחקים?
מערכת ice |  9
כספומט (צילום freepik)
בשנת 2005 הסיר בנק ישראל את מנגנון הפיקוח על הכספומטים המרוחקים מהבנקים, כאלה שלא נמצאים בצמוד לקיר הסניף, זאת על מנת לספק תמריץ לבנקים להציב כמה שיותר לטובת הלקוחות. אבל במבחן הזמן, קרה בדיוק ההפך כאשר הבנקים התקדמו דיגיטלית וסגרו סניפים רבים, דבר שהותיר את הכספומטים המרוחקים כמעט לבד במערכה והצרכן? כמובן משלם. 
באייטם שעלה ב-n12, בדקו את העמלות של הכספומטים לאור העובדה כי כספומטים בבנק הפכו למצרך נדיר, כאשר מרביתם לא מוצבים בסמוך לבנק, דבר שמשפיע על העמלה שלו שהופכת לגבוהה הרבה יותר. לשם השוואה, אם בכספומט צמוד הסניף לקוחות חוץ בנקאיים ישלמו עמלה בגובה 1.2 ל-2.1 שקלים. במכשיר אחר של אותו הבנק אך לא צמוד לסניף, הלקוח החוץ בנקאי ישלם לא פחות מ-5 שקלים לבנק עצמו ועוד עמלת ערוץ ישיר לבנק שבו הוא לקוח, דהיינו - נזק כפול.
 
ב-N12 הציגו עדות של אחד הלקוחות: "לפני כמה שנים סגרו לנו את שלוחת סניף תל מונד של בנק לאומי בצורן, זה הפך את הגישה לבנק מאוד קשה והשאירו לנו כספומט ביישוב", סיפר עמרי שמידוב, תושב צורן. "הכספומט פעם היה חינמי אבל מאז הבנק פשוט החליט שהוא מעלה את העמלה מאפס לחמישה שקלים".
קצת מספרים. בנק הפועלים הוא הבנק הגדול בישראל וכן גם מפעיל הכספומטים הגדול בישראל: כ-740 מתוך כ-2,300 הכספומטים בישראל - כ-32% מהכספומטים שמופעלים על ידי הבנקים וכ-14% מכלל הכספומטים המוצבים במדינה.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    גנביםםםםםםםםםםםםםםםםםםם...
    אני 03/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם פשות גונבים לנו כסף
    סגור
  • 7.
    אז שאבין 5 ש''ח זה עמלה מטורפת? תכנסו תבינו משהו יותר מ
    א 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש אנשים שלפני נסיעה לחו'ל מטעינים מט'ח בכרטיס אשראי נטען מראש. אם אתם נוסעים למדינה בה תשתמשו באותו המטבע שהטענתם אין בעיה. אם המטבע שונה כמו שהטענתם דולר והעסקה ביורו או להפך ובכל מטבע אחר שלא טעון בכרטיס אתם תוכלו לבצע העסקה רק אחרי המרה למטבע הטעטן בכרטיס וזה מתבטא בעד 25% הפרש. למשל בשביל 100 יורו בהמרה לחיוב בדולר המסוף של בית העסק יחייב 140-150 דולר ולא 115 כפי שזה שווה
    סגור
  • 6.
    מי אשם? רק אנחנו.
    רפטור 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פריירים לא מתים רק מתחלפים. בעוד שאזרחי המדינה ובעלי עסקים נחרדו לפרנסתם בזמן הקורונה, היחידים שהמשיכו להתעשר הם הבנקים הרשויות המקומיות וחברות המזון וכו'. איפה נמצא הממשל לכל הרוחות? וזאת רק ההתחלה. הקורונה הפכה למכשיר פיננסי כאן ובכל העולם, רבים ישמחו שהחרדה מקןרונה תימשך לעד.
    סגור
  • 5.
    בנק ישראל " החוקים של הון ושלטון
    מנטליסטית 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מישהו למעלה שכח את 10 הדברות לכן קיבלנו קורונה ?? תרבות הגזל בשרות החוק ! בכל פינה של תאגידים הישנים בוועדות ומגיעים לפשרה בעמלות יש פרצות בחוק ... כולם משלמים זה עניין של זמן החשבון ??????
    סגור
  • 4.
    גנבים
    א ר 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אפה שהם יכוליםלהכניס את היד לכיסו של האזרח הם יעשו ללא בושה רק להעשיר את קופת האוצר שלהם בושה לבנקאות השקת את האזרח
    סגור
  • 3.
    בכיין
    חכם 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 8
    וכשאתה קונה ב AM:PM גם הבנק אשם? ומה לגבי מחיר הפופקורן המופקע בקולנוע, גם הבנק אשם? אף אחד לא מכריח אותך להוציא בכספומט ליד הבית. תל מונד זה לא כלא גם לא צורן. תוציא בכספומט בנתניה כשאתה שם. בקיצור, ליצן בכיין.
    סגור
  • 2.
    לא עולה כסף? כנסו
    דניאל 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כספומט לוקח 3-7₪ למשיכה, שמים מכשיר בטיזנבלוך ,נטו שרות לציבור עולה כסף, למה שיהיה חינם..לא הבנתי. יש משהו חינם? הבלדרים שמכירים הכסף,חינם? טכנאי שמתקן,חינם? מה עדיף,להכנס לרכב ליסוע רבע שעה או יותר לסניף הקרוב ולמשוך בחינם?
    סגור
  • אני אכנס לאמא שלך
    אבש 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ואתה תקרא לי אבא. משכורת יפה מהבנק ואתה מתחיל לשקר, הבנקים הם גם הבעלים של כספונט ודומיהם אז הכל מתוכנן לעשוק את האזרח הכי עשוק, בזמן שטייקונים מקבלים מענקים חסרי תקדים מהבנקים אנחנו משלמים. יש בפיזיקה חוק שאומר הכח שתפעיל על הוא גם הכח שיפעל נגד...
    סגור
  • 1.
    פירצה קטנה והבנק גונב את האזרח
    יעקב 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    9 2
    די לגנבות ללא סוף של הבנקים עם כל העמלות שלהם
    סגור