כסף וצרכנות

זה הצעד הדרמטי של נייקי בשל המשבר העולמי

ענקית הביגוד וההנעלה הספורטיביים הודיעה לשותפיה על מהלך חסר תקדים, שעלול להפוך את הנעליים שלה לקשות מאוד להשגה בשנה הקרובה
יאיר מור | 
נעלי נייקי (צילום pixabay)
נייקי עוצרת אספקה של בגדים ונעליים מתוצרתה למשווקים לעתיד הקרוב, כך מצטייר לפי מייל שנשלח למנהל אחת מהחנויות הרבות המוכרות את הבגדים והנעליים של המותג הענק.
 
"שותף יקר, מגפת הקורונה ממשיכה להשפיע על שרשרת האספקה העולמית וליצור הפרעות לתעבורה", כתבה נייק במייל, שהועבר למגיש פודקאסט בנושאי נעליים, ששיתף אותו בטוויטר. "כתוצאה מהמצב המשתנה וחסר התקדים הזה, אנו מצטערים להודיע לך כי הזמנות עתידיות מנייקי באביב 2022, קיץ 2022 והמאזן של חגי 2021 יבוטלו. זה אומר שכל הזמנות חגי 2021 שטרם יצאו לא ימולאו, וכל גם לגבי הזמנות לאביב וקיץ 2022. בנוסף, בשל אותם אתגרי שרשרת אספקה, נייקי לא תציע הזמנות מיידיות עד להודעה חדשה. אנו מבינים שההחלטה הזו היא ידיעה קשה לעיכול. מטרתנו היא להמשיך את האספקה בהקדם האפשרי ואנו מחויבים להוציא עדכונים שקופים ומיידיים אודות כל עונה עתידית".
 
במלים אחרות: משווקים של מוצרי נייק לא יקבלו עוד אספקה למשך כמעט שנה – עונות האביב והקיץ של השנה הבאה מסתיימות עוד כ-9 חודשים.
כרגע לא ברור כמה חנויות קיבלו את הבשורה המרה, ונייק עצמה לא הודיעה על המהלך באופן רשמי. ברבעון הקודם הדו"ח שלה עקף את התחזיות בשורת ההכנסה למניה, עם תוספת של 1.16 דולר לעומת ציפיות של 1.12 דולר, אך החברה לא הצליחה לעמוד בתחזית המכירות, עם נתון של 12.2 מיליארד דולר לעומת צפי ל-12.47 מיליארד דולר. הידיעה הובילה לירידה של כ-2.32% במניית נייקי, אך היא כבר הספיקה למחוק את הירידה הזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה