כסף וצרכנות

רשות המסים לא מוותרת לעסקים שקיבלו יותר מדי מענקים

בעלי עסקים שקיבלו מענקים על אף שלא יהיו זכאים לכך, יידרשו להחזירם לרשות המסים אך בפריסת תשלומים נוחה. רשות המסים בהקלה לאחר פניות רבות שהתקבלו ברשות ובדיונים שנערכו בוועדות הכנסת
מערכת ice |  1
תכנית מענקים (צילום freepik)
רשות המסים מודיעה הערב (ראשון) על הקלות לבעלי עסקים שקיבלו מענק וצריכים להחזירו לפי שלא עמדו בתנאים, וכי יאפשרו לפרוס את התשלומים להחזרת המענקים וזאת לאור הפניות הרבות שהתקבלו ברשות ודיונים שנערכו בוועדות הכנסת.
על פי ההודעה, רשות המסים תאפשר לבעלי עסקים שביקשו וקיבלו מענקי סיוע בתקופת הקורונה, ולא עמדו בתנאים שנקבעו בחוק, לפרוס את התשלומים להחזרת המענקים עד ליוני 2023, במקום עד דצמבר 2022. זאת, במידה שעסקיהם חוו ירידה במחזור השנתי בין השנים  2019 ל 2020 וסך החוב שבגינו מבוקשת הפריסה עולה על 15 אלף שקל. 
  
בנוסף, הרשות מודיעה כי בקרוב תיפתח מערכת ממוחשבת שדרכה יוכלו מייצגים לבצע פריסה לעד 6 תשלומים עבור המיוצג, ללא צורך בהגעה פיזית למשרד שומה.
 ככזכור, במטרה לתת לעסקים מענה מיידי ובהתאם למדיניות הממשלה, שילמה רשות המסים את מענקי הסיוע לעצמאים ובעלי שליטה ומענקי הסיוע לעסק קטן, במהירות מרבית, על סמך הצהרות המבקשים לפיהן בין היתר, הייתה להם ירידת המחזורים הנדרשת בחוק לצורך הזכאות למענק.
בראשית חודש יוני נפתחה באתר רשות המסים מערכת ייעודית המציגה למבקש את כל המענקים ששולמו לו, את הירידה במחזורים שנדרשה בחוק ואת הירידה שהוא חווה בפועל. במקרה של מענקים ששולמו ביתר, כשעל פניו לא קיימת זכאות לפי התנאים שנקבעו בחוק, מוצגות מספר אפשרויות להשבת הכספים באתר ובנוסף, הסדר פריסה נוח של מלוא סכום החוב בתשלומים שווים חודשיים ללא ריבית שפריסתם תסתיים לא יאוחר מיום 31.12.22.
כעת, כאמור, יזכו עסקים שחוו ירידת מחזורים שנתית  בין 2019 ל-2020  בפריסה נוחה אף יותר. יש לציין כי על מנת ליהנות מהתנאים האמורים, יש להסדיר את החוב עד ליום  31.12.2021.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא חוק זה סדום ועמורה משנים כל יום משהו אחר
    א 12/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בילבלו את העצמאים נתנו מענק ועכשיו עושים אותם בעלי חובות איזה מן "מענק" זה????
    סגור